Η GSD δημοσίευσε στοιχεία για την ευρωπαϊκή αγορά βιντεοπαιχνιδιών για το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα οποία ανέδειξε δύο αντίθετες καταστάσεις. Από τη μία βρίσκουμε ένα Xbox Series X | S που ανεβαίνει αργά παρόλο που τα προβλήματα που προκύπτουν από την κρίση των ημιαγωγών έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Από την άλλη, βρίσκουμε ένα PS5 σε καλύτερη κατάσταση από ποτέ στη γηραιά ήπειρο, επίσης χάρη στο στοχευμένο και πομπώδες μάρκετινγκ.
Συγκεκριμένα, η GSD λέει ότι οι πωλήσεις του PS5 αυξήθηκαν κατά 369%. Απίστευτα νούμερα για τη κονσόλα της Sony αλλά μπορούν εύκολα να εξηγηθούν: τώρα που τα προβλήματα εύρεσης υλικών έχουν μειωθεί (αλλά όχι πλήρως δυστυχώς) είναι πολύ πιο εύκολο να αγοράσετε κονσόλες τρέχουσας γενιάς στα καταστήματα .
Σύμφωνα με τα στοιχεία της GSD, οι πωλήσεις κονσολών της πράσινης μεριάς την ίδια περίοδο αναφοράς όχι μόνο δεν κατέγραψαν ετήσια αύξηση σε σχέση με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα στα καταστήματα, αλλά στην πραγματικότητα μειώθηκαν κατά 10%.
Σίγουρα, θα φταίει η έλλειψη αποκλειστικοτήτων Xbox Series X|S του περασμένου έτους, ειδικά σε σύγκριση με αυτή του PS5, που αναπόφευκτα επηρεάζει τις πωλήσεις ακόμη και το 2023, αλλά κατά τη γνώμη μας είναι μόνο ένα μέρος του προβλήματος. Μάλιστα η εντύπωση είναι ότι οι περισσότερες προσπάθειες της Microsoft αυτή τη στιγμή στοχεύουν στην προώθηση του Xbox Game Pass και όχι των κονσολών της με όλες τις επακόλουθες συνέπειες.
Η Sony, από την άλλη, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να πατήσει το γκάζι στο μάρκετινγκ. Στην πραγματικότητα, θα θυμάστε τη μαζική εκστρατεία μάρκετινγκ της ιαπωνικής εταιρείας στις αρχές του έτους με διαφημίσεις που σηματοδοτούν τη διαθεσιμότητα της κονσόλας στα καταστήματα και αποτίουν φόρο τιμής στη σειρά αποκλειστικών προϊόντων της. με σχετικές προωθητικές εκδηλώσεις σε κάθε χώρα του κόσμου. Για παράδειγμα, ένα γιγάντιο μνημείο κονσόλας είχε στηθεί στη Ρώμη. Εν ολίγοις, μιλάμε για ένα σύνολο προωθητικών ενεργειών που θα έχουν κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια δολάρια και που θα απαιτούσαν μήνες προγραμματισμού, αλλά τα νούμερα αυτή τη στιγμή φαίνεται να αποδεικνύουν ότι η Sony έχει δίκιο.
Σε κάθε περίπτωση, δεν λέμε ότι η επιλογή της Microsoft να επικεντρώσει τη διαφημιστική δραστηριότητα στο Game Pass είναι απαραίτητα καταδικαστέα. Τελικά, η υπηρεσία έχει γίνει πλέον ο κεντρικός άξονας του οικοσυστήματος Xbox όχι μόνο για να κρατήσει τους παίκτες κονσολών και υπολογιστών, αλλά και για να προσεγγίσει κατόχους Smart TV και παίκτες κινητών χάρη στο xCloud. Τούτου λεχθέντος, είναι σαφές ότι απαιτούνται μεγαλύτερες επενδύσεις για την προώθηση του Series X|S εν όψει και των σημαντικών αποκλειστικοτήτων που έρχονται τους επόμενους μήνες, μία από τις οποίες είναι το Starfield, το οποίο φαίνεται να έχει όλα τα διαπιστευτήρια για να γίνει ένα πραγματικό service seller για την εφαρμογή του Xbox.