
Αφού μια θανατηφόρα επιδημία αναγκάζει έναν πολίτη να αναζητήσει καταφύγιο τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται σε αυτό το ρετρό παιχνίδι τρόμου Plastomorphosis. Όπου η ζωή ως κανονικός άνθρωπος δεν είναι πλέον δυνατή, αυτό το παιχνίδι σταθερής γωνίας από την ουκρανική εταιρεία ανάπτυξης Vidy Games είναι βέβαιο ότι θα σας κρατήσει σε αγωνία καθώς θα παλεύετε για την επιβίωση. Σε αυτόν τον νέο κόσμο, μια θανατηφόρα επιδημία έχει αναγκάσει τους πολίτες να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Ωστόσο, ένα ασφαλές καταφύγιο που ονομάζεται Modern City είναι η τελευταία ελπίδα των πολιτών. Αλλά όταν φτάνουν, έχει εγκαταλειφθεί, εκτός από έναν πολίτη που παλεύει να επιβιώσει.
Το Plastomorphosis είναι ένας φόρος τιμής στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και στο στυλ και στα γραφικά των παιχνιδιών Silent Hill και Resident Evil. Στο παιχνίδι, ο στόχος του πρωταγωνιστή είναι να επιβιώσει και να βρει άλλους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένης μιας γυναίκας που ονομάζεται Eva. Η αποκάλυψη των μυστικών της εξαφάνισης της Modern City γίνεται εφικτή με στοιχεία από το κινητό της τηλέφωνο. Για παράδειγμα, στην αρχή του παιχνιδιού, η πρωταγωνίστρια εισέρχεται στην εγκαταλελειμμένη Modern City και σκανάρει έναν κωδικό QR για να πάρει ένα στοιχείο για το τι πρέπει να ψάξει για απαντήσεις.

Παρόμοια με το αρχικό παιχνίδι Resident Evil, οι πρωταγωνιστές έχουν μόνο λίγα εργαλεία στη διάθεσή τους για να επιβιώσουν. Το παιχνίδι ξεκινά με τον πρωταγωνιστή να ανακαλύπτει ένα κινητό τηλέφωνο στο πάτωμα του τρένου, το οποίο άφησε μια μυστηριώδης γυναίκα με το όνομα EVA. Καθώς το παιχνίδι εξελίσσεται ο παίκτης συναντά ένα ρόπαλο με καρφιά (κλασικό όπλο για να αντιμετωπίσεις zombies) ικανό να προκαλέσει καλό damage σε κοντινή απόσταση. Αργότερα, οι παίκτες μπορούν να βρουν ένα πιστόλι που έχει το πλεονέκτημα να καταφέρει ένα κρίσιμο χτύπημα. Αυτό τους επιτρέπει να προκαλέσουν μεγάλo damage εναντίον των Plastomorphs. Οι παίκτες μπορούν επίσης να βρουν ένα κυνηγετικό όπλο που προκαλεί περίπου τρεις πόντους ζημιάς. Επιπλέον, οι παίκτες μπορούν επίσης να βρουν ένα πιστόλι φωτοβολίδων για να τυφλώσουν τον εχθρό για σύντομο χρονικό διάστημα.
Αρχικά, τα ανδρείκελα στο παιχνίδι δεν κάνουν τίποτα. Όμως, καθώς ο παίκτης βγαίνει από το τρένο στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού και αλληλεπιδρά μαζί τους, ζωντανεύουν. Ο πρώτος τύπος εχθρών που θα συναντήσετε ονομάζεται Plastomorphs. Πρόκειται για κούκλες που κινούνται αργά και μπορούν να γίνουν προβληματικές αν περικυκλώσουν τον πρωταγωνιστή σε μεγάλους αριθμούς. Μια καλή στρατηγική είναι να πυροβολήσετε τον εχθρό τρεις φορές και στη συνέχεια να μεταβείτε στο ρόπαλο για το τελικό χτύπημα. Οι κούκλες Plastomorph Stalker μπορούν να τρέχουν μακριά μετά από κάθε τρίτο χτύπημα και να ουρλιάζουν, κάνοντας τον παίκτη να τρομάξει. Εν τω μεταξύ, οι Plastomorph Chainsaw Wielders είναι πιο δύσκολοι σχεδόν αθάνατοι εχθροί. Μπορούν να νικηθούν μόνο χρησιμοποιώντας το περιβάλλον γύρω τους, όπως μια λακκούβα με νερό και μια φόρτιση ηλεκτρικού ρεύματος, για να προκαλέσουν σοκ στον εχθρό και να τον σταματήσουν οριστικά. Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού είναι απλοί στην αρχή, αλλά γίνονται πιο περίπλοκοι όταν επισκέπτεστε ξανά περιοχές για να βρείτε συγκεκριμένα αντικείμενα. Οι εχθροί επανεμφανίζονται συνεχώς και απαιτούν ισχυρότερα όπλα σε ορισμένες περιοχές. Το να κινείστε αθόρυβα μπροστά από τους εχθρούς μπορεί να είναι χρήσιμο, αλλά αν δεχτείτε επίθεση από πολλούς εχθρούς, η ταχύτητα κίνησής σας μπορεί να μειωθεί. Ο περιορισμένος χώρος αποθέματος απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και την εύρεση σπάνιων πυρομαχικών κάθε τόσο.

Ενώ το παιχνίδι είναι μια ωδή στα ρετρό παιχνίδια PS1, δεν αναφέρει την ευαισθησία στο φως και ορισμένες περιοχές μπορεί να προκαλέσουν ευαισθησία στο φως. Με αυτή την αισθητική, ορισμένα αντικείμενα, όπως το ρολόι, έγιναν πολύ pixelated, καθιστώντας τα δυσνόητα. Οι γωνίες της κάμερας μεταβαίνουν ομαλά μεταξύ των περιβαλλόντων, αλλά η μάχη μπορεί να προκαλέσει δυσκολίες με την ανάποδη κίνηση του παίκτη και την τοποθέτηση της κάμερας.
Το soundtrack του παιχνιδιού είναι απλό αλλά αποτελεσματικό. Όπως η ζοφερή μουσική του πιάνου που παίζει μόνο στο μπάνιο όταν ο πρωταγωνιστής πηγαίνει να πλύνει τα χέρια του. Οι υπόλοιποι ήχοι στο περιβάλλον είναι ο απόηχος των βημάτων του πρωταγωνιστή και ένας απόκοσμος, χαμηλός ήχος σφυρίγματος καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού.

Εν κατακλείδι
Το παιχνίδι παρουσίασε μια συναρπαστική, ανατριχιαστική περιπέτεια τρόμου με έναν νέο τρόπο αφήγησης. Η συνάντηση με τα τέρα/κούκλες ήταν συναρπαστική καθώς το κατέστρεφα και παραδόξως εμφανιζόταν αίμα από τις πληγές του. Καθώς ταξίδευα περισσότερο μέσα στην πόλη, άρχισα να βλέπω οράματα της Eva. Άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας της και με οδήγησε να καταλάβω τι πραγματικά της συμβαίνει. Τα υπόλοιπα σας τα αφήνω να μπορέσετε να βρείτε οι ίδιοι. O τίτλος κυκλοφορεί σε PC,Nintendo Switch,Playstation 5 και Χbox