
Πολλοί αναλυτές και δημοσιογράφοι έχουν συζητήσει τη σημασία του Call of Duty για το Game Pass και τώρα που έχει περάσει ένας χρόνος από την εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft έναντι 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ήρθε η ώρα να δούμε τους καρπούς αυτής με την κυκλοφορία του Call of Duty: Black Ops 6 την πρώτη ημέρα στον κατάλογο της υπηρεσίας.
Ένα πρόσφατο αμφιλεγόμενο άρθρο στο GamesIndustry.biz , γραμμένο από τον Rob Fahey, υπογραμμίζει για άλλη μια φορά πως η κυκλοφορία του παιχνιδιού στον κατάλογο της υπηρεσίας είναι μια στιγμή make- or-break για τη Microsoft και τα συνδρομητικά παιχνίδια της, αλλά κάποιες εκτιμήσεις φαίνονται λίγο εκτός τόπου και χρόνου, δεδομένου του πώς έχει εξελιχθεί η κατάσταση τους τελευταίους μήνες. Αυτή η άποψη είχε απόλυτο νόημα όταν βρισκόμασταν ακόμη στη μέση των διαδικασιών για την πιθανότητα ολοκλήρωσης της εξαγοράς και όταν κάποιοι φοβόντουσαν ακόμη και τον κίνδυνο μονοπωλίου εκ μέρους του Xbox, αλλά πολλά έχουν αλλάξει από τότε.
Πρώτα απ’ όλα, οι διάφορες αποφάσεις και τα βέτο που επιβλήθηκαν από ρυθμιστικές αρχές της αγοράς, όπως η FTC και η CMA, έχουν ήδη μετριάσει κάπως το ζήτημα, αναγκάζοντας τη Microsoft να υιοθετήσει μια πολύ πιο ήπια προσέγγιση: οι διαφημίσεις του Call of Duty: Black Ops 6 αναφέρουν ελάχιστα το Xbox Game Pass, πιθανότατα από την ανάγκη να παραμείνει διακριτική, αλλά και απλώς επειδή, σύμφωνα με τη νέα στρατηγική της εταιρείας είναι πολύ επικερδές να συνεχίσει ο κόσμος να πιστεύει ότι το παιχνίδι είναι διαθέσιμο με τον ίδιο τρόπο σε όλες τις πλατφόρμες.
Αυτή η κίνηση έχει ήδη αποτελέσει για τη Microsoft, κατά μία έννοια, έναν τρόπο προστασίας και εξισορρόπησης των κινδύνων και των πιθανών κερδών ενός παιχνιδιού με τόσο ευρεία απήχηση απευθείας στο Game Pass. Συμπεριλαμβάνοντάς το μόνο στην μεγάλη συνδρομή βαθμίδα οπότε η εταιρεία εξισορρόπησε περισσότερο τη σχέση μεταξύ απωλειών και πιθανών κερδών και κατά συνέπεια περιόρισε επίσης το πεδίο εφαρμογής αυτής της νέας εισαγωγής στον κατάλογο. Είναι σαφές ότι το Xbox συνεχίζει να ποντάρει στην αύξηση της βάσης χρηστών που του δίνει η άφιξη του Black Ops 6, αλλά είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι εξακολουθεί να σκοπεύει να στοχεύσει σε μια μαζική διανομή ικανή να αλλάξει βαθιά τη δομή της αγοράς, και είναι σαφές ότι έχει εφαρμόσει μια σειρά ελιγμών τους τελευταίους μήνες για να προετοιμάσει το έδαφος για μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση. Ο Tom Warren σχολίασε πάνω σε αυτό:
“Το Black Ops 6 αλλάζει τη στρατηγική του Game Pass. Αν είναι όλα ή τίποτα, γιατί δεν υπάρχει σχεδόν καμία αναφορά στο ότι το Call of Duty θα είναι στο Game Pass στο μάρκετινγκ που περιβάλλει αυτή την κυκλοφορία; Ακόμα και το τρέιλερ της κυκλοφορίας αναφέρει μόνο το Game Pass στα κανάλια Xbox.”
Φυσικά, μια επένδυση ύψους 70 δισεκατομμυρίων εξακολουθεί να είναι γιγαντιαία και γι’ αυτό το COD στο Game Pass εξακολουθεί να έχει μεγάλη σημασία, αλλά ίσως όχι τόσο καθοριστική όσο θα πίστευε κανείς πριν από λίγο καιρό, τουλάχιστον εν αναμονή του επόμενου μεγάλου βήματος που θα μπορούσε να είναι η παγκόσμια κυκλοφορία του Xcloud.