
Όπως ίσως γνωρίζετε, η Sony πίεσε πρόσφατα σκληρά προς τη δημιουργία live services παιχνιδιών με 12 έργα AAA που χρηματοδοτούνται υπό την προεδρία του Jim Ryan. Δυστυχώς, δεν αποδείχθηκε νικηφόρα επιλογή και τις τελευταίες μέρες προέκυψε άλλων δύο τέτοιων παιχνιδιών ενός από το Bend Studio και ενός από την Bluepoint Games προφανώς μετά την καταστροφή του Concord, που έκανε την εταιρεία να κάψει εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων. Οι ακυρώσεις ήρθαν μετά από μια πορεία αποτυχιών της εταιρείας.
Μιλώντας για την κατάσταση στο Bend Studio, ο John Garvin, ο πρώην διευθυντής του Days Gone, του τελευταίου παιχνιδιού που κυκλοφόρησε το studio κατηγόρησε τη Sony ότι είναι ουσιαστικά αποκλειστικά υπεύθυνη για την κατάσταση, καθιστώντας σαφές ότι σε περιπτώσεις όπως αυτή, οι προγραμματιστές δεν έχουν επιλογή.
“Ανεξάρτητα από το τι πιστεύετε για το GAAS ή πώς χειρίζεται η Sony τους first party τίτλους αυτή τη στιγμή είναι η ώρα για κατανόηση… αποφάσεις όπως αυτή επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων… τους προγραμματιστές, τις οικογένειές τους, την καριέρα τους… Ελπίζω για το καλύτερο” έγραψε ο Garvin στο Χ, ενημερώνοντας τις ειδήσεις
.
Ένας θαυμαστής σχολίασε την ανάρτηση λέγοντας ότι η κοινότητα των παιχνιδιών δεν θα είχε καλωσορίσει ούτως ή άλλως αυτά τα ακυρωμένα έργα στην οποία ο Garvin εξήγησε: “Αλήθεια… αλλά δεν το κάνει λιγότερο δύσκολο για τους προγραμματιστές που δεν έχουν άλλη επιλογή .”
Να σημειωθεί ότι η Sony έχει εγγυηθεί ότι τα δύο στούντιο θα παραμείνουν ανοιχτά, παρά την ακύρωση των έργων. Ωστόσο παραμένει η πιθανότητα να απολυθεί κάποιος και, δεδομένων των τωρινών χρόνων ανάπτυξης και οι δύο θα παρακάμψουν σχεδόν εντελώς αυτήν τη γενιά κόνσολών (η Bluepoint τουλάχιστον κυκλοφόρησε το remake του Demon’s Souls μαζί με το PS5), καθώς ενδέχεται να μην είναι σε θέση να αναπτύξουν οτιδήποτε μέχρι το τέλος της.