
Είναι πάντα εντυπωσιακό για μένα (πιστεύω και για εσάς) τα πόσα χρήματα που δαπανούνται στους αγώνες της Formula 1, από την εξέλιξη των ομάδων (Reasearch & Development) σε PR, στα πληρώματα των πιτ μέχρι και σε μια ακριβή παρουσίαση. Βρίσκεστε πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος με ισχύ έως και 1.000 ίππους, το οποίο μπορεί να γλιστρήσει στις στροφές, να φτάσει σε τρελές ταχύτητες, να φρενάρει πολύ νωρίς και όλα τα όμορφα “παράλογα” που μας φέρνει η κορωνίδα του αθλητισμού. Το F1 24 της Codemasters ενσαρκώνει αυτό, αλλά αποτυπώνει επίσης την κύρια απήχηση του αθλήματος ,την απόλαυση και την αίσθηση της σχεδόν ασταμάτητης δύναμης όταν τα πράγματα πάνε προς όφελός σας. Ενώ ένας νέος τίτλος είναι αναπόφευκτος αυτή την εποχή του χρόνου, η ικανότητα της ομάδας ανάπτυξης να συνεχίσει να επαναλαμβάνει τη φόρμουλα του περασμένου έτους είναι πάντα εντυπωσιακή. Ωστόσο το F1 24 αλλάζει σημαντικά την οδήγηση από την οδική συμπεριφορά μέχρι το μοντέλο αεροδυναμικής και ελαστικών. Είναι εύκολο να τα αγκαλιάσετε με το controller και ίσως είναι κάπως πολύ εύκολο.

Όταν το ξεκίνησα για πρώτη φορά ένιωσα τον χειρισμό του F1 24 αρκετά εύκολο . Λαμβάνοντας υπόψη ότι το τελευταίο μου ταξίδι με τη σειρά ήταν με το F1 23 ήταν ένα σημαντικό βήμα προς τα πάνω. Ωστόσο περνώντας παραπάνω χρόνο το ένιωθε κάτι σαν arcade παρά simulation, ειδικά όταn περνούσα πάνω από τα κερμπ ή φρέναρα πριν από τις στροφές και επιτάχυνα. Αφού πήγα στις assists και απενεργοποίησα πολλές ρυθμίσεις, προσπάθησα ξανά αλλά είχα αυτή την αόριστη αίσθηση που έμοιαζε με arcade. Αυτό οδήγησε σε μια προσαρμοσμένη ρύθμιση που μείωσε τις αντιστρεπτικές ράβδους στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, αύξησε το μπροστινό ύψος στο σχεδόν μέγιστο και το πίσω μέρος στο ελάχιστο και έπαιξα λίγο με το camber. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι πιο βαρύ αλλά με πολύ καλύτερη απόδοση.
Το μοντέλο οδήγησης, αν και πλήρως ανανεωμένο και μελετημένο μαζί με πραγματικούς οδηγούς ή όσους ανήκουν στον κόσμο των esports, ήταν αμέσως περίεργο και όχι πολύ προβλέψιμο. Κάθε στροφή ξεκινούσε με τη μέγιστη πρόσφυση και με ένα πολύ ακριβές μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου στη συνέχεια είχα τρομερή υποστροφή στο κέντρο της στροφής και στη συνέχεια τελείωνε με υψηλό κράτημα κατά την έξοδο. Αρκετές φορές βρέθηκα με μέτωπο με τους αντίπαλους μου γιατί για ένα περίεργο λόγο το μονοθέσιο αισθανόταν ότι ήταν σε πάγο!
Δυσκολεύτηκα στη νέα καριέρα οδηγού (σε medium-hard επίπεδο δυσκολίας) φτάνοντας στην 17η θέση στους γύρους με την προεπιλεγμένη ρύθμιση High-Speed (όταν είχα ξεκινήσει τον τίτλο δεν υπήρχαν κάποια setup στο διαδίκτυο) . Σίγουρα, ήμουν ακόμα πίσω από τον συμπαίκτη μου αλλά αυτό με έκανε να θέλω βελτιώσω την απόδοσή μου. Επιλέγοντας το controller η προεπιλεγμένη ρύθμιση δεν είναι ό,τι χειρότερο στον κόσμο και μπορεί να εκτιμηθεί για την ανταπόκρισή του. Ωστόσο εάν ξεκινήσετε να το προσαρμόσετε θα δείτε αρκετές και ευχάριστες αλλαγές.
Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι η AI. Το να το βάλω στο 55 (εντός της εμβέλειας του Medium) είδα τους αντίπαλους οδηγούς μου να κάνουν ελάχιστα λάθη, ενώ εγώ αγωνιζόμουν να κρατήσω το ρυθμό στην καριέρα μου . Η προσαρμοσμένη ρύθμιση βελτίωσε τα πράγματα, κερδίζοντας πιο εύκολα την πλειοψηφία και παρέχοντας πιο ανταγωνιστικούς αγώνες. Ωστόσο, ένα ζήτημα φαινομενικά συνέχιζε να εμφανίζεται κατά τη λήψη των νέων στόχων που σας έδινε η ομάδα. Αυτοί οι στόχοι κυμαίνονται από τη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου κάτω από μια καθορισμένη ποσότητα, να αποφύγετε ζημιά στην μπροστινή πτέρυγα κτλπ. Ένα αξιοπερίεργο ήταν η AI που ξαφνικά πετάγονταν μπροστά όταν έκανα τα practice targets σαν να ήθελαν να με εμποδίσουν Η μία μπορεί να είναι σύμπτωση, οι δύο να πω ναι η τρίτη μοιάζει σαν κάποιο μοτίβο που θέλει πραγματικά να με εμποδίσει. Εξαιρουμένα αυτά απολάμβανα τους στόχους που μου είχε αναθέσει ο μηχανικός μου καθώς με βοηθούσαν άμεσα με την απόδοσή μου.


Φυσικά, υπάρχουν πολλά άλλα που πρέπει να αρέσουν στη νέα καριέρα. Αντί για μια λειτουργία ιστορίας όπως το Braking Point, μπορείτε τώρα να επιλέξετε έναν πραγματικό οδηγό της Formula 1 και να προχωρήσετε στη λειτουργία καριέρας μαζί του. Αυτό ανανεώνει τη συνήθη εμπειρία της συγκέντρωσης πόρων κάθε εβδομάδα, την ανάθεση κατασκευής εξαρτημάτων από την R&D, της πρόσληψης ειδικών και της ολοκλήρωσης των στόχων τους (όπως να μην πάθετε καμμιά ζημιά στο Σαββατοκύριακο του αγώνα ή να κάνετε πέντε γύρους) και ούτω καθεξής. Κάθε οδηγός έχει μια μοναδική βαθμολογία, ενώ η ομάδα του ειδικεύεται σε διαφορετικά τμήματα στο R&D από την αρχή. Έχουν επίσης μοναδικά Accolades για να δουλέψουν προς αυτή τη σχέση στην καριέρα τους, καθώς μπορούν να βελτιώσουν τα στατιστικά τους, το EXP που κέρδισαν κ.λπ.


Όχι ότι οι προσαρμοσμένοι οδηγοί μένουν εκτός στο να μπορούν να κερδίσουν Accolades και να συμμετάσχουν σε νέες “μυστικές συναντήσεις” με άλλες ομάδες. Η ένταση (Tension) μπορεί να αυξηθεί εάν το μάθει η τρέχουσα ομάδα σας, ωστόσο ο κίνδυνος όλων και η ευκαιρία για μια δυνητικά καλύτερη προσφορά είναι δελεαστικός. Η άρνηση είναι επίσης βιώσιμη εάν δεν θέλετε να διακινδυνεύσετε να χάσετε την Recognition (αναγνώριση) με την ομάδα σας. Καθορισμένο από το πόσο καλά αποδίδετε, ειδικά σε σύγκριση με τον συμπαίκτη σας, ο τελευταίος επηρεάζει ποιος θα πάρει την πρώτη επιλογή μυστικών αναβαθμίσεων R&D (μειώνοντας παράλληλα τις πιθανότητες αποτυχίας των αναβαθμίσεων). Διαφορετικά, έχετε ακόμα τις Practice Sessions για να μάθετε το κομμάτι και να κερδίσετε Development Boosts με την εκπλήρωση συγκεκριμένων στόχων. Η επιλογή να εξασκηθείτε γρήγορα στις υπόλοιπες sessions και να τις ξεκλειδώσετε χωρίς να χρειάζεται να αγωνίζεστε με τον κίνδυνο αποτυχίας των στόχων εξακολουθεί να είναι ευπρόσδεκτη. Από εκεί, είναι τα Qualifying και πηγαίνετε στο Grand Prix, όπου παλεύετε για την υπεροχή.

Αν αναζητάτε διαφορετικό τύπο campaign υπάρχει το Challenge Career, που προσφέρει ξεχωριστά επεισόδια ενός πραγματικού οδηγού με βάση τη ζωή του. Αυτά είναι διαθέσιμα σε πολλαπλές δυσκολίες για μια ευκαιρία στους βαθμολογικούς πίνακες. Είναι μια πιο γρήγορη ανάληψη της καριέρας οδηγού, οπότε ενώ έχετε περισσότερους πόρους για την ανάθεση πρόσθετων ανταλλακτικών στο R&D, η μειωμένη διάρκεια της καριέρας καθιστά αυτές τις επιλογές ακόμη πιο ζωτικής σημασίας.
Το F1 World επιστρέφει επίσης φέτος, προσφέροντας πολλές νέες σειρές αγώνων, σόλο εκδηλώσεις – από Arcade και Time Trial έως πιο απαιτητικές προκλήσεις και multiplayer. Η ολοκλήρωση αγώνων κερδίζει μετρητά, Insight και «loot», όπως βελτιωμένα φρένα, φτερά κ.λπ. Στη συνέχεια, μπορείτε να τα αναβαθμίσετε για να βελτιώσετε την απόδοση ή να τα “καταστρέψετε” για πόρους. Μπορούν επίσης να ανακαλυφθούν διάφοροι ειδικοί και χορηγοί για να παρέχουν μοναδικά παθητικά εφέ (όπως μειωμένο κόστος αναβάθμισης ή περισσότερα χρήματα που κερδίζονται από αγώνες). Ωστόσο, μπορείτε να φέρετε μόνο έναν περιορισμένο αριθμό. Η απόρριψη της προσφοράς ενός Specialist (ειδικού) σημαίνει επίσης ότι χάνετε τα οφέλη του για όλα τα μελλοντικά συμβάντα.


Ξεκλειδώνετε επίσης στόχους, όπου η ολοκλήρωση συγκεκριμένων μακροπρόθεσμων παρέχει ανταμοιβές. Όλες οι δραστηριότητές σας στο F1 World στοχεύουν στην ολοκλήρωση των στόχων του, κερδίζοντας πόντους θαυμαστών και άλλες ανταμοιβές, όπως μετρητά για αναβαθμίσεις. Τίποτα πολύ περίπλοκο αυτή τη στιγμή, αλλά είναι ένας προαιρετικός τρόπος να λάβετε ανταμοιβές.
Ο στόχος του F1 World θυμίζει κάτι σαν Action RPG looter, είναι να αυξήσει το επίπεδό σας (δηλαδή το Tech Level) κερδίζοντας καλύτερα αντικείμενα και να συμμετάσχετε σε πιο σκληρούς αγώνες . Είναι ακόμα δυνατό να ξεπεράσετε το επίπεδο ορισμένων γεγονότων, ακυρώνοντας έτσι την πρόκληση τους, αλλά η λειτουργία εξακολουθεί να παρέχει μια διασκεδαστική απόσπαση της προσοχής και συμβάλλει στην πρόοδό σας στο Podium Pass. Όπως και πέρυσι, μπορείτε να αποκτήσετε cosmetics για το avatar σας με το PitCoin, όπως παντελόνια, καπέλα και Podium emotes.

Παρά το περίεργο tearing στην οθόνης στα cutscenes και τις περίεργες σκιές Driver Career, τα γραφικά και η παρουσίαση στο F1 24 είναι αρκετά καλά. Οι γωνίες μετάδοσης, ειδικά όταν κάνετε έναν γύρο σχηματισμού στη βροχή, αναδεικνύουν τα ρεαλιστικά καιρικά εφέ και τα κινούμενα σχέδια, ενώ προσφέρουν σταθερή απόδοση κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ακόμη και οι οδηγοί φαίνονται πολύ καλύτεροι από πέρυσι, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο στο να μοιάζουν με τους αντίστοιχους του πραγματικού κόσμου. Η απόλαυσή σας στη μουσική και η Έλενα η ατζέντη σας, μπορεί να διαφέρουν. Η φωνητική ερμηνεία είναι καλή για το τελευταίο αλλά ο διάλογος μερικές φορές φαίνεται κάπως υπερβολικός. Ο σχολιασμός και η συνομιλία με το πλήρωμα μέσω ενδοεπικοινωνίας είναι αρκετά καλά και οι θόρυβοι του εκάστοτε κινητήρα μπορεί να ποικίλλουν. Η φθορά ελαστικών προφανώς δεν ήταν και η καλύτερη. Στα χρόνια που ασχολούμαι με παιχνίδια F1 δεν είχε συμβεί ποτέ να υπάρχει τόσο μη ισορροπημένη φθορά ελαστικών μεταξύ εμπρός και πίσω για παράδειγμα με 20% μπροστά και 8% πίσω. Αυτό είναι ένα πολύ μη ρεαλιστικό αποτέλεσμα.

Εν κατακλείδι.
Το F1 24 είναι μια ενδιαφέρουσα κατάσταση για την Codemasters. Από τη μία πλευρά, προσφέρει μερικές συναρπαστικές νέες λειτουργίες Driver Career και Challenge Career με φρέσκο αέρα. Η έλλειψη ανταγωνιστών στην αγορά δεν ωθεί τον εκδότη να ανεβάσει και άλλο τον πήχη.Το F1 World μπορεί να μην είναι για όλους, αλλά η βουτιά για μερικά time trial και οτιδήποτε άλλο μπορεί να είναι διασκεδαστική αν δεν θέλετε να δεσμευτείτε στις άλλες λειτουργίες. Το soundtrack, η παρουσίαση και το AI (ως επί το πλείστον) είναι επίσης αρκετά σταθερά. Ωστόσο, οι αλλαγές χειρισμού δεν υπάρχουν ακόμα κι αν παίζετε σε ένα χειριστήριο. Χρειάζεται επίσης περισσότερο γυάλισμα όταν εξετάζετε τα οπτικά ζητήματα και ορισμένα ηχητικά εφέ κινητήρα. Ως συνολικό πακέτο, το F1 24 αξίζει να το ελέγξετε για πολλούς από τους λόγους που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Ωστόσο, εάν είστε δύσπιστοι ή εξακολουθείτε να είστε αφοσιωμένοι στο περσινό παιχνίδι θα έλεγα να κάνετε λίγο υπομονή! Να ευχαριστήσουμε την EA για την διάθεση του τίτλου για να πραγματοποιηθεί το Review του τίτλου! Εάν είστε περίεργοι τότε δείτε το παρακάτω βίντεο με την πρώτη επαφή μας.