
Το Warhammer 40.000: Space Marine 2 ήταν μία από τις επιτυχίες του 2024 φτάνοντας σε πωλήσεις πάνω από 5 εκατομμύρια αντίτυπα. Σύμφωνα με τον Matt Karch, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Saber Interactive και δημιουργό του παιχνιδιού ο τίτλος κόστισε το ένα τέταρτο της μέσης τιμής μιας ΑΑΑ υπερπαραγωγής. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μοντέλο του Space Marine 2 είναι το μέλλον, ενώ το μοντέλο παραγωγής των 400 εκατομμυρίων δολαρίων θα είναι βραχυπρόθεσμο.
“Νομίζω ότι η εποχή των 200, 300, 400 εκατομμυρίων δολαρίων σε ΑΑΑ παιχνίδια πλησιάζει στο τέλος της” είπε σε μια συνέντευξη με τον Stephen Totilo του Game File που δημοσιεύτηκε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. “Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο. Δεν νομίζω ότι είναι κατάλληλο”. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Concord το οποίο αποδείχθηκε αποτυχία παρά την τεράστια επένδυση χρημάτων.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, που επιβεβαιώθηκαν από πολλές αξιόπιστες πηγές, όπως ο πρώην πρόεδρος του PlayStation, Shawn Layden, το κόστος ανάπτυξης και μάρκετινγκ των AAA παιχνιδιών έχει υπερδιπλασιαστεί με κάθε αλλαγή γενιάς κονσόλας. Το πρώτο Spider-Man για το PS4 κόστισε περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το Spider-Man 2 περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια. Το δεύτερο, ωστόσο δεν πούλησε πολύ καλύτερα από το πρώτο, με μοναδικό “πλεονέκτημα” ότι κόστιζε 10€ περισσότερο.
Κάποιοι προσπαθούν να ανακάμψουν με μικροσυναλλαγές, αλλά σύμφωνα με τον Karch, η επιτυχία του Space Marine 2 προέρχεται επίσης από το γεγονός ότι το παιχνίδι δεν περιέχει τέτοια συστήματα που στοχεύουν να “αφαιμάξουν” τον χρήστη δεκάρα προς δεκάρα. Επιπλέον για τον ίδιο, το υπερβολικό κόστος είναι ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στις μαζικές απολύσεις που υφίσταται ο κλάδος.