

Όλοι μας γνωρίζουμε τον Γερμανό προγραμματιστή Deck13 όπου το 2014 έφερε το Soulslike Lords of the Fallen και τους πνευματικούς του διαδόχους The Surge και The Surge 2. Τα παιχνίδια του, την τελευταία δεκαετία περίπου βελτιώθηκαν σταθερά και έβαλαν τη δική τους πινελιά στο είδος του Dark Souls για τα τόσα πολλά παιχνίδια που παίζουμε σήμερα. Είναι εκπληκτικό λοιπόν το γεγονός ότι η τελευταία του προσπάθεια, το Atlas Fallen, καταργεί τα συνδετικά που μοιάζουν με Souls για να δημιουργήσει μια πολύ πιο τυπική – και γεμάτη άμμο – εμπειρία δράσης. Είναι κρίμα που δεν βλέπουμε περισσότερα open world παιχνίδια στους αμμόλοφους μιας μεγάλης ερήμου. Ομολογουμένως ξόδεψα αρκετές ώρες απολαμβάνοντας το τοπίο και ήταν τόσο ομαλό όσο ήλπιζα αλλά και τεράστιο. Αυτός ο απρόσκοπτος ανοιχτός κόσμος θέλει οπωσδήποτε να τον εξερευνήσετε, το οποίο είναι φορτωμένο με αποστολές για να ολοκληρώσετε και NPC για να μιλήσετε όπου το καθένα έχει τις δικές του ιστορίες και διάλογους.

Το Atlas Fallen επικεντρώνεται γύρω από τον δικό σας χαρακτήρα ( προσαρμοσμένος ακριβώς όπως τν θέλετε) που έχει αποκτήσει ένα μαγικό γάντι (gaunlet), ένα σημαντικό κομμάτι εξοπλισμού που είναι κεντρικό θέμα στη μετα-αποκαλυπτική ιστορία του. Έχουμε ένα γρήγορο σκηνικό ‘οπου εξηγεί γιατί ο κόσμος βρίσκεται στην παρούσα κατάστασή του, εισάγεστε σε κάθε σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού και μετά ακολουθείτε τη δράση. Το Atlas Fallen εξήγεί επιδέξια όλα όσα χρειαζόμουν να ξέρω κατά τη διάρκεια των πρώτων λεπτών του παιχνιδιού και τα πρώτα του tutorials εξυπηρέτησαν επίσης το σκοπό να δεθώ με τον Nyaal τη μυστηριώδη οντότητα που ζει μέσα στο ισχυρό και θρυλικό μου γάντι. Gameplay/Controller/Upgrades Oμως το Atlas Fallen αγκαλιάζει αυτό το σκηνικό με στυλ φέρνοντας πολλές νέες ιδέες στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης μιας κίνησης που τσουλάτε που αντικαθιστά τo παραδοσιακό τρέξιμο (sprint) και γρήγορα με κάνει να νιώθω ότι επέστρεψα παίζοντας ξανά το Journey καθώς ανοίγω το δρόμο μου μέσα στη χρυσή όαση καταστροφής του Atlas Fallen. Η κίνηση είναι ένα από τα καλύτερα μέρη του Atlas Fallen και υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να μετακινηθείτε. Για παράδειγμα, η δυνατότητα Raise σάς επιτρέπει να σηκώνετε πλατφόρμες και άλλα θαμμένα σημεία ενδιαφέροντος έξω από την άμμο, ενώ μπορείτε να κάνετε Air Dash για να δώσετε στον εαυτό σας μια επιπλέον ώθηση στον αέρα, αφού έχετε ξοδέψει και τα δύο σας άλματα. Όλα αυτά δεν λένε τίποτα για το μοναδικό σύστημα μάχης που με κάνει να τρέχω στον αέρα ανάμεσα σε εκρηκτικές επιθέσεις που συχνά αφήνουν τους εχθρούς μου θρυμματισμένους σε χίλια κομμάτια άμμου και κρυσταλλικής σκόνης κυριολεκτικά!

Σκέφτηκα επίσης να μαζεύω coins και να αγοράσω το πρώτο σετ πανοπλίας που πούλαγε ο έμπορος στην πόλη και είναι ωραίο που μου δόθηκε από νωρίς ένας τόσο σαφής δείκτης προόδου. δίνοντάς μου έναν λόγο να βγω έξω και να κάνω αποστολές, να κυνηγήσω και να εξερευνήσω ενώ εξοικονομώ χρήματα προς μια σαφή αναβάθμιση που στην πραγματικότητα θα αποδίδει στη μάχη. Ο ανοιχτός κόσμος του είναι επίσης γεμάτος με πράγματα που μπορείτε να βρείτε. Με χαρά διαπίστωσα ότι αν παρατηρούσα ένα ζώο από απόσταση, θα με οδηγούσε σταδιακά προς τον θησαυρό με χρυσά βήματα που θα γινόταν εντελώς χρυσός μόλις έβρισκε ένα κατάλληλο σημείο για σκάψιμο. Υπάρχει επίσης ένας φιλικός ταξιδιώτης έμπορος που περιπλανιέται στην έρημο και είναι τόσο τακτοποιημένο να μπορείς να τον αναγνωρίσεις από απόσταση από τον περίτεχνο ιπτάμενο χαρταετό του. Εκεί αγοράζεις απο υλικά για upgrades ως και χάρτες για τους κρυμμένους θησαυρούς.

Το Atlas Fallen η μάχη που διαθέτει είναι διασκεδαστική και προκλητική, και εαν σκεφτείτε και παίξετε με κάποια τακτικκη θα βρεθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά με τις ικανότητές σας στο Essence stone και τη μπάρα τουυ Momentum. Ο τρόπος που λειτουργεί είναι απλός! Εξαπολύω τις βασικές μου επιθέσεις με το τσεκούρι μου και τα δευτερών όπλα όπου γεμίζει η μπάρα του Momentum μου ξεκλειδώνοντας τις Essence ικανότητες (τρία διαφορετικά επιπέδων) για χρήση στη μάχη! Όσο ποιο γεμάτη η μπάρα τοσο δυνατες Essence ικανότητες κάνετε και προκαλείται περισσότερη ζημία. Το προβληματάκι που μπορλω να πώ ηταν οτι η κάμερα μερικές φορές κατα την μάχη έχανε το κεντραρισμα και με οδηγούσε σε δυσάρεστες καταστάσεις. Το οπλοστάσιό μας ενισχύεται με την προσθήκη μιας ικανότητας Shatter που μπορεί να ενεργοποιηθεί πατώντας και τις δύο σκανδάλες του gamepad την ίδια ακριβώς στιγμή όταν η μπάρα Momentum γεμίσει επαρκώς, εξαπολύοντας μια τεράστια επίθεση με σφυρί που παγώνει και θρυμματίζει όποιον αντίπαλο μπει στο δρόμο του.Παραλλήλα όσο αντιμετωπίζουμε εχθρους γεμίζει και η ικανότητα ωστε να hilarιζομαστε οποιαδήποτε στιγμη κατα της διαρκεια της μάχη θελουμε.

Εν κατακλείδι μιλάμε για ένα παιχνίδι που με έχει απορροφήσει αρκετά αυτήν την στιγμή. Πριν προχωρήσω η προσωπική βαθμολογία είναι 88% και θα σας εξηγήσω το τόσο υψηλό νούμερο. Είμαι περίπου στις 14 ώρες (25 με 30 ώρες συνολική διάρκεια) και στον τρίτο χάρτη του παιχνιδιού και το όποιο δεν έχει σταματήσει να με εκπλήσσει με την ιστορία του και φυσικά με τα quest του και με το μέγεθος του χάρτη. Η Deck 13 έχει καταφέρει να φέρει ένα παιχνίδι δυνατό ως αψεγάδιαστο τόσο και στο quality mode και στο perfomance mode! Το 30αρι του στο quality είναι αρκετά δουλεμένο και δεν θα σας ¨χαλάσει” όπως λέμε λαϊκιστή αλλά με το 60 στο performance θα απογειώσει κατακόρυφα την εμπειρία σας! Η FLEDGE Engine φάνηκε οτι εξελίχθηκε και με το παραπάνω απο τους προκατόχους του. Ο extra χρόνος που χρειάστηκε για το γυάλισμα έκανε την δουλεία γιατί σε προηγούμενα demos σοβαρά θέματα απόδοσης κάτι που δεν βρήκα εγώ. Όπως προανάφερα και παραπάνω μερικά προβληματάκια με την κάμερα κατά την διάρκεια της μάχης με ταλαιπώρησαν αλλά σε γενικές γραμμές δεν βρήκα κάτι άλλο πάνω σε αυτό το κομμάτι! Οι μάχες γρήγορες και οι εχθροί θα σας δυσκολέψουν αναλόγως σε ποιο επίπεδο δυσκολίας το απολαμβάνετε. Εαν θεωρείτε πως μπορείτε να αντέξετε τα side quests πριν την ολοκλήρωση της ιστορίας κάντε το γιατί πρόσθετε αρκετά bonus και στην μάχη αλλά και στο ηθικό σας! Το κομμάτι του ήχου μπορώ να πω ηταν αρκετά καλό σε πολλά κομμάτια αλλά μερικές στιγμές αισθάνθηκα κάποια επανάληψη όπως και ότι δεν χρειάζονταν στο συγκεκριμένο σημείο !Δυστυχώς κατά το σημειο της γραφής δεν μπόρεσα να δοκιμάσω το co op player διότι όπως καταλάβατε ήταν early accesss όποτε δεν μπορώ να μεταφέρω την εμπειρία μου ! Το παιχνίδι για Pc,PlayStation 5 Xbox Series X/S
