

Βραδάκι Παρασκευής, κυριολεκτικά χυμένος από την βαρεμάρα και την κούραση στην εκατοντάδων ευρώ δερμάτινη καρέκλα μου, διαβάζοντας ανούσιες ειδήσεις και post στα social, αστεία βιντεάκια, γατάκια, σκυλάκια, εκλογές Ελλάδας – Τουρκίας, το νέο υπερόπλο του Ερντογάν που προκαλεί τρόμο (ένα περιφερόμενο πυρομαχικό αντιγραφή της αντιγραφής των Ισραηλινών), αναχαιτίστηκαν 20 πύραυλοι πάνω από το Κίεβο, ατύχημα με μοτοσικλετιστή στην Συγγρού, πως να θεραπεύσετε τους μύκητες στα νύχια σας και λοιπές βλακείες, και ξάφνου, πετάγεται κάτω δεξιά το παράθυρο του Messenger με μήνυμα από τον πράσινο συναγωνιστή Bill όπου καμιά δεκαριά λέξεις, με έκαναν να εκτιναχτώ από το κάθισμα:
“Κλεάνθη, θέλεις να γράψεις παρουσίαση για το νέο System Shock;” “ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!!!” Ρίγος και δεκάδες εικόνες ρετρό νοσταλγίας πέρασαν στιγμιαία από το μυαλό μου όταν στην ηλικία των 17 επί μερόνυχτα, έλιωνα το αυθεντικόν, το Ορθόδοξον System Shock στο τούμπανο υπερPC μου, χρώματος μπεζ μάρκας “ΜΕΚΑΨΕΣ COMPUTERS”, όπως όλα άλλωστε της εποχής.
Δηλώνω περήφανα, ότι το System Shock του 1994, είναι μέσα στην “Αγία Τριάδα” των αγαπημένων μου παιχνιδιών όλων των εποχών για PC, μαζί με τα Baldurs Gate II, Ultima Underworld και θα αναφέρω επίσης, ότι και στα τρία κινητά μου ο ήχος κλήσης είναι το θέμα που παίζει στο System Shock όταν μπαίνεις στο ασανσέρ. Ίσως, τελικά συνωμότησε το σύμπαν για να γράψω εγώ, για το System Shock Remake στους Retro X Gamers.

Το νέο παιχνίδι με developer την Nightdive Studios και publisher την Prime Matter, σε συντομογραφία “SSR”, είναι μια πιστή και καλογυαλισμένη έκδοση του αυθεντικού. Παίρνει το αρχικό πιξελιασμένο παιχνίδι του 1994, το οποίο πρωτοστάτησε στο είδος των first person action adventure shooters και το παρουσιάζει με ρετουσαρισμένα σύγχρονα γραφικά, καλύτερο χειρισμό, πιο εύχρηστο και ευανάγνωστο interface (μας είχαν βγει τα μάτια τότε, αλλά γυαλιά δεν φόρεσα ποτέ, μάνα) και ήχο. Το αποτέλεσμα, είναι ένα παιχνίδι που είναι σχεδόν νοσταλγικό αλλά συνάμα και “φρέσκο”, διατηρώντας το βασικό gameplay και την ατμόσφαιρα του πρωτότυπου, ενώ το καθιστά πιο προσιτό και συμβατό για το σημερινό κοινό που είναι περισσότερο απαιτητικό αλλά επιτρέψτε μου και την έκφραση “ιδιότροπο” σε σχέση με εμάς τους παλαιούς που χαιρόμασταν το κάθε pixel, βλέπαμε τα αυτιά του Alex Kidd και για κάποιον λόγο δεν πέφταμε κάτω από τα γέλια, ενώ σήμερα, αν ένα παιχνίδι δεν είναι γραφικά επιπέδου Disney Pixar τουλάχιστον, δεν το λες παιχνίδι. Το SSR δεν είναι ΑΑΑ, έχει τις ατέλειες του αλλά δεν είναι όλα γραφικά, όπως γράφω παραπάνω..
Το SSR σας βάζει στο ρόλο ενός hacker στο μακρινό έτος 2072 που ξυπνά από κώμα στον σταθμό Citadel, έναν διαστημικό σταθμό που έχει καταληφθεί από τον SHODAN, μία AI που σχεδιάζει να καταστρέψει την ανθρωπότητα. Ο λόγος που ο hacker βρέθηκε στον σταθμό είναι ότι συνελήφθη προ μηνών να προσπαθεί να τον χακάρει, ανεπιτυχώς, αλλά ο Edwar Diego, ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Tri-Optimum ιδιοκτήτριας του σταθμού του απένειμε “χάρη”, μεταφέροντας τον στον σταθμό με μια μυστική αποστολή, να προσπαθήσει να χακάρει την SHODAN που είχε αρχίσει να.. Παρεκτρέπεται. Ξυπνώντας, διαπιστώνεις ότι το πλήρωμα του σταθμού κείτεται ξεκοιλιασμένο, πτώματα παντού και ξεκινάς την εξερεύνηση του σκοτεινού σταθμού, όπου θα χρειαστεί να πολεμήσεις ενάντια σε Cyborgs και μεταλλαγμένους, να χακάρεις τερματικά, να μαζέψεις υλικά και ότι άλλο χρήσιμο μπορείς να βρείς, να να διαλύσεις κάμερες για να μειωθεί το επίπεδο ασφάλειας (παρακολούθησης από την AI), να συνδεθείς και να εισέλθεις κυβερνοχώρο ώστε να καταφέρεις βρείς έναν τρόπο, να σταματήσεις τα σχέδια του SHODAN. Ευκολάκι ε; ΟΧΙ. Θα πεθάνεις, πολλές φορές. Το παιχνίδι προσφέρει μια μη γραμμική ιστορία που εκτυλίσσεται ανάλογα με τις επιλογές σας και μπορείτε να το τερματίσετε με διαφορετικούς τρόπους ανάλογα με το πως θα αποφασίσετε να παίξετε.
Tα γραφικά είναι αρκετά εντυπωσιακά, φτιαγμένα στην “ταπεινή” πλέον Unreal Engine 4 με όμορφα λεπτομερή και ρεαλιστικά περιβάλλοντα που αποτυπώνουν τον ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό του αρχικού παιχνιδιού (του ρετροCyberpunkμεμπόλικαπίξελ). Ο φωτισμός, οι σκιές, οι υφές και τα εφέ είναι όλα πολύ άρτια, δημιουργώντας μια αίσθηση μουντίλας και τρόμου, οκ ενδεχομένως όχι σε επίπεδα Alien Isolation αλλά παρόλα αυτά, το παιχνίδι έχει μια σκοτείνια ρε παιδί μου που σε προδιαθέτει ότι κάτι έχει πάει στραβά εκεί μέσα και μάλλον θα πεθάνεις και ο ίδιος. Προς μεγάλη μου έκπληξη, το παιχνίδι περιλαμβάνει επίσης τον αυθεντικό voice actor του SHODAN, Terri Brosius, ο οποίος προσφέρει μια ανατριχιαστική ερμηνεία όπως παλαιά το 90’, που τα παιχνίδια ήταν περισσότερο βουβά και περισσότερο διάβαζες παρά άκουγες φωνή και όταν άκουγες φωνή, ένιωθες ο Elon Musk της εποχής και έκανες φιγούρα στην μάνα και θειάδες σου, “κοιτάτε εδώ, κομπιούτερ που μιλάει, ψςςςςςςςς”..
Ο χειρισμός (ευτυχώς) είναι επίσης βελτιωμένος, με επιλογές να παίξεις με τον κλασσικό τύπου χειρισμού, όσο και τον καινούργιο που τότε ήταν περίπλοκος με όχι καλή απόκριση σε σχέση με τα σημερινά πρότυπα και είτε βαρούσες στον γάμο του καραγκιόζη είτε πετούσες αντικείμενα δεξιά αριστερά και σε σκότωναν με εσένα να βλαστημάς. Η σύγχρονη εκδοχή απλοποιεί και εξορθολογίζει τον χειρισμό, καθιστώντας τον πιο εύκολο με καλύτερη απόκριση που εννοείται ρόλο παίζουν και το μεγαλύτερο framerate, τα καλύτερα ποντίκια και πληκτρολόγια που διαθέτουμε σήμερα (χωρίς ΜΠΙΛΙΕΣ). To inventory και UI είναι όνειρο, φάση Diablo, όλα ωραία και νοικοκυρεμένα, μεταφέρεις πράγματα σε slots και οπουδήποτε αλλού άμεσα και γρήγορα.

O ήχος του παιχνιδιού είναι εξαιρετικός, ίσως καλύτερος των γραφικών, με νέα μουσική που συντίθεται από τους Zircon και Jonathon Peros και που συνδυάζει ηλεκτρονικά και ορχηστρικά στοιχεία φάση Cyberpunk της CD Project. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης καθαρά και ρεαλιστικά, προσθέτοντας βάθος και την ένταση της δράσης και σε συνδιασμό με ήχο surround 7.1, ακουστικά, βράδυ, μαύρη ατμόσφαιρα, είναι μια καθηλωτική εμπειρία…
Το SSR είναι ένα must have παιχνίδι όχι μόνο για τους λάτρεις του παλαιού παιχνιδιού, αλλά και για τους νεότερους, που δεν το γνωρίζουν ενδεχομένως καν που θέλουν να μάθουν τι ήταν αυτό το System Shock που πολύς κόσμος το αποκαλεί ένα από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια όλων των εποχών. Είναι μια πιστή (το λέω και το ξαναλέω) και εκπληκτική εμπειρία που διατηρεί την ουσία του πρωτότυπου βελτιώνοντάς το από κάθε άποψη. Είναι ένα παιχνίδι που θα προκαλέσει τις ικανότητές σας, θα δοκιμάσει τα νεύρα σας και θα σας κάνει να αμφισβητήσετε την πραγματικότητά σας. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στο Steam. Κυκλοφόρησε 30 Μαΐου 2023 για PC και προσεχώς για Linux, macOS, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One και Xbox Series X/S. Ότι σύστημα και να διεθέτετε, αγοράστε το και παίξτε το.. Φυσικά να ευχαριστήσουμε την Enarxis για την διάθεση του τίτλου και την υποστήριξη της.
1 thought on “System Shock Remake Review”