«Σε έναν τρελό κόσμο μόνο οι τρελοί είναι λογικοί», μια συγκλονιστική φράση από το έπος των σαμουράι Ran του 1985 του Akira Kurosawa,.
Στο Rise of the Ronin πιστεύω ότι η Team Ninja αποτελεί παράδειγμα αυτής της τρέλας με έναν Open world τίτλο πολύ έξω από τα “νερά της”.
Το Rise of the Ronin είναι ο πρώτος open world τίτλος της Team Ninja, με φόντο την Ιαπωνία! Είναι τα μέσα του 19ου αιώνα και τα τελευταία χρόνια της περιόδου Edo. Η επιρροή του Shogunate φεύγει. Η δυτική επιρροή μπαίνει στην ιαπωνική ζωή. Η εθνική αναταραχή και ο φόβος για το άγνωστο γεννούν φατρίες αποφασισμένες να αλλάξουν και να διαμορφώσουν την Ιαπωνία στα μέτρα τους. Το Rise of the Ronin σας τοποθετεί στο κέντρο αυτής της ιστορικής εστίας, την αλλαγή της πολιτικής, και τον αντίκτυπο ενός κόσμου που αλλάζει. Ειλικρινά, είναι δύσκολο να μην αισθάνεσαι συγκλονισμένος από όλα αυτά. Σαν νέο μονοπάτι για έναν προγραμματιστή που εστιάζει κυρίως σε αυστηρά σχεδιασμένα επίπεδα, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για την εκτέλεσή του σε ανοιχτό κόσμο. Είναι δυστυχώς τόσο τυπικό όσο το κλασικά open wolrd παιχνίδια με αρκετό περιεχόμενο διάσπαρτο στον χάρτη και αρκετά συναρπαστικό για εξερέυνηση.
Το να αναζητείς κάποια αντικείμενα για έναν που σου δίνει αποστολές, βιβλία για έναν άλλον, φωτογραφίες για έναν τρίτο και ούτω καθεξής αρχίζει να νιώθει βαρετό και καταλήγει να φτάνει σε πολυάσχολα quest που με την πάροδο του χρόνου γίνονται περισσότερα και αρκετά κουραστικά. Αυτές οι δραστηριότητες προορίζονται ξεκάθαρα να ανανεώνουν τον τυπικό βρόχο του παιχνιδιού αλλά με έφεραν σε θέση να αναλογιστώ εάν έπρεπε να παίζω ένα open wolrd παιχνίδι. Ως διάδοχος παιχνιδιών όπως το Nioh και το Wo-Long: Fallen Dynasty, το Rise of the Ronin χρησιμοποιεί για άλλη μια φορά τον πυρήνα της Team Ninja σε εντυπωσιακό βαθμό. Ακόμη και να παίξετε με stealth τρόπο οι περισσότερες αποστολές καταλήγουν να περιμένετε έναν εχθρό να σας επιτεθεί και να μπορέσετε να εκτελέσετε counter attack σαν αντίποινα. Όπως και τα προηγούμενα παιχνίδια από το χαρτοφυλάκιο της Team Ninja είναι σταθερά συναρπαστικό να αντιμετωπίζεις με επιτυχία κάθε χτύπημα του συνδυασμού ενός εχθρού (parry) και να τον κάνεις να πληρώσει γι’ αυτό.
Εκεί που “υποφέρει” ο τίτλος είναι το πόσο έντονα αφοσιώνεται το παιχνίδι σε αυτόν τον μοναδικό μηχανισμό (όσο διασκεδαστικό κι αν είναι) αποκλείοντας κάθε άλλo. Η επανάληψη του γνωστού σε όλους μας parry αποκτά μια συχνά απολαυστική ενέργεια και θα σας αναγκάσει να το χρησιμοποιήσετε αρκετές φορές για αποφεύγεται μια μάχη. Σταδιακά αισθάνθηκα ότι βρισκόμουν σε ένα κόσμο που έκανα τα ίδια πράματα χωρίς κάποια καινοτομία και καμιά παραπάνω εμπειρία. Η Team Ninja έκανε μια αξιόλογη προσπάθεια να περιορίσει τους εχθρούς σε ανθρώπους σε αυτήν την ιστορία (βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα) σε αντίθεση με τους δαίμονες και τα τέρατα και άλλα υπερφυσικά πλάσματα της νύχτας που είχαν προηγούμενοι τίτλοι. Αν και είναι απόλυτα κατανοητό, αυτός ο επιβαλλόμενος περιορισμός στην ποικιλία των εχθρών επιδεινώνει την μονοτονία που δημιουργείται μέσα στο παιχνίδι. Υπάρχουν αρκετοί άντρες με δύο σπαθιά που συνάντησα και ένιωθα ότι είχα πολεμήσει ξανά με αυτούς.
Τα τεράστια καταπράσινα τοπία του Ronin καθώς και τα κύματα κόκκινων φύλλων που πέφτουν δίνουν μια όμορφη εικόνα που όμως τα υπόλοιπά γραφικά του παιχνιδιού δεν συμβαδίζουν. Αυτό κάνει τον ανοιχτό κόσμο να αισθάνεται ειρηνικός αλλά μερικές φορές τα κάκιστά μοντέλα χαρακτήρων και τα απλά περιβάλλοντα υποβαθμίζουν κατά πολύ την εμπειρία. Η λειτουργία graphical fidelity του παιχνιδιού είναι οριακά playable με πολλές φορές να δοκιμάζει τις αντοχές σας αλλά και του μηχανήματος.
Συνοψίζοντας μπορούμε να πούμε ότι το Rise of Ronin δεν είναι εντελώς κακό, αλλά είναι ένα επιχείρημα σχετικά με το γιατί τα παιχνίδια δράσης δεν διαρκούν δεκάδες ώρες ή γιατί τα open wolrd παιχνίδια δεν ταιριάζουν σε κάθε καλούπι. Εάν έχετε το χρόνο το Rise of the Ronin είναι ένα παιχνίδι με μια πλούσια ιστορία, βασισμένη πάνω στους χαρακτήρες. Παρ’ όλες τις εμπνεύσεις που έχει το παιχνίδι δεν μπορεί να σταθεί πάνω από αυτές και έτσι αισθάνεται σαν τίτλος που ψάχνει να βρει ταυτότητα και δυστυχώς είναι αποκλεισμένος για ένα συγκεκριμένο είδος παίκτη. Να ευχαριστήσουμε την Sony για την διάθεση του τίτλου για να πραγματοποιηθεί το review αλλά και ορισμένα streams στο Youtube!