Σήμερα, το αφεντικό του Xbox, Phil Spencer ήταν καλεσμένος στο podcast Kinda Funny Xcast. Εκεί παρακολουθήσαμε τη συνέντευξη όπου ήταν αρκετά ενδιαφέρουσα. Τα τελευταία χρόνια, και ως συνέπεια της κυκλοφορίας του Xbox Series X | S και τη μεγάλη επιτυχία του Xbox Game Pass, η επωνυμία Xbox αυξάνεται εκθετικά, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση το 2021. Είπε ότι δεν τα κατάφερε να επαναληφθεί το ίδιο και πέρυσι η οποία, ειλικρινά ήταν αρκετά αδύναμη. Αλλά σε αντίθεση με το 2022, αυτό το 2023 φαίνεται πολύ συναρπαστικό, αν και δεν έχει ξεκινήσει με το δεξί πόδι.
Για πάμε να δούμε τις κυριότερες πτυχές της:
RedFall
Το Redfall δυστυχώς δεν αποδείχθηκε η τεράστια επιτυχία που περίμεναν πολλοί από ένα παιχνίδι από το Arkane, ένα στούντιο με μεγάλη εκτίμηση. Σχετικά με αυτό δήλωσε ότι είναι “απογοητευμένος και θυμωμένος” επειδή δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της κοινότητας του Xbox.
“Δεν υπάρχει τίποτα πιο δύσκολο για μένα από το να απογοητεύσω την κοινότητα του Xbox και να τους βλέπω να χάνουν την πίστη τους. Είμαι απογοητευμένος και θυμωμένος με τον εαυτό μου”, είπε ο Spencer. «Σκέφτηκα όταν ανακοινώσαμε τα 60 fps και μετά όταν είπαμε ότι το Redfall δεν θα το είχε κατά την κυκλοφορία, κάτι που δικαίως απέτυχε μερικές εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία. Και η κριτική δεν ήταν αυτή που θέλαμε».
Ο Spencer εξήγησε ότι η Microsoft σκοπεύει να αφήσει πλήρη δημιουργική ελευθερία στα στούντιο, όπως έγινε με το Sea of Thieves και το Hi-Fi Rush, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να έχει μια συνεχή ροή ποιοτικών παιχνιδιών που βγαίνουν. Δυστυχώς το Redfall ο στόχος δεν επιτευχθεί.
“Τι μάθαμε; Πώς μπορούμε να πάμε καλύτερα; Φυσικά μπορούμε να παρέμβουμε και να κάνουμε ποιοτικούς ελέγχους, αλλά ένα πράγμα που δεν θέλω να κάνω είναι να πάω ενάντια στις δημιουργικές εμπνεύσεις των ομάδων ανάπτυξης μας. Όταν μια ομάδα όπως η Rare ήθελε να κάνει το Sea of Thieves, όταν η Obsidian ήθελε να κάνει το Grounded, όταν η Tango GameWorks έκανε το Hi-Fi Rush ενώ όλοι περίμεναν το The Evil Within 3, θέλω να δώσω στις ομάδες μια δημιουργική πλατφόρμα όπου μπορούν να ωθήσουν τις δεξιότητες και τις φιλοδοξίες τους, αλλά πρέπει επίσης να έχουμε μια μεγάλη ποικιλία παιχνιδιών συνεχούς κυκλοφορίας που εκπλήσσουν και ευχαριστούν τους θαυμαστές μας και σε αυτήν την περίπτωση δεν πετύχαμε αυτόν τον στόχο και για αυτό ζητώ συγγνώμη.”
Ο Spencer αργότερα άφησε να εννοηθεί ότι η περαιτέρω καθυστέρηση του Redfall θα ήταν μάλλον άσκοπη καθώς θα ήταν αδύνατο να αλλάξει ολόκληρη η δομή του παιχνιδιού. Υποσχέθηκε επίσης ότι η ομάδα της Arkane έχει λάβει υπόψη τα σχόλια της κοινότητας και δουλεύει για την υποστήριξη 60 fps στο Xbox Series X|S καθώς και σε μελλοντικές ενημερώσεις
Console War
Το Xbox δεν θα κερδίσει ποτέ τον console war με τη Sony η την Nintendo. Ο Phil Spencer το παραδέχτηκε και εξήγησε πώς η φιλοσοφία που επιδιώκει είναι να δίνει μοναδικότητα στην προσφορά του Xbox μέσω του Game Pass και σχετικές υπηρεσίες όπως το XCloud.
“Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να κερδίσει το Xbox εάν ακολουθήσουμε τα βήματα των άλλων. Πρέπει να προχωρήσουμε και να κάνουμε το δικό μας βήμα με το Game Pass, με ό,τι κάνουμε με το xCloud και με το πώς χτίζουμε τα παιχνίδια μας.”
Ο Spencer πρόσθεσε επίσης ότι η μοίρα του πολέμου της κονσόλας δεν θα αλλάξει ακόμα κι αν το Starfield είναι τίτλος 11/10, επειδή ο δρόμος έχει πλέον καθοριστεί. Περισσότερο από μια παραδοχή ο τρόπος που ακολουθεί ο Spencer είναι μια φιλοσοφία που το Xbox επιδιώκει χρόνια τώρα. Ειδικά με την τελευταία γενιά κόνσολών, η πώληση hardware έχει επισκιαστεί από την προώθηση της συνδρομητικής υπηρεσίας της, τόσο που αδιαφορεί για τον αγώνα για το ποιος πουλάει τις περισσότερες κονσόλες με τη Sony.
Activison
Για άλλη μια φορά μίλησε δημόσια για την εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft για πρώτη φορά μετά την απόρριψη της βρετανικής αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, δηλώνοντας ότι παρ’ όλα αυτά παραμένει σίγουρος για την εξαγορά.
«Παραμένουμε σίγουροι, παρά τα νέα από την CMA στο Ηνωμένο Βασίλειο ότι θέλει να εμποδίσει την εξαγορά. Θα ασκήσουμε έφεση σε αυτήν την ετυμηγορία και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Ένωση και την FTC».
Επιπλέον επέκρινε την ετυμηγορία της CMA που σχετίζεται στενά με το cloud gaming, δεδομένου ότι κατά τη γνώμη του βασίζεται σε μια αγορά που ουσιαστικά δεν υπάρχει ακόμη.
“Η απόφαση της CMA ήταν απογοητευτική. Μιλούσαμε μαζί τους εδώ και ένα χρόνο. Έχουν ορίσει μια αγορά για το cloud που πιστεύω ότι δεν υπάρχει σήμερα και ότι σε αυτό το πλαίσιο θα μπορούσαμε να εμποδίσουμε άλλους να ανταγωνιστούν. Αλλά θα κάνουμε έφεση και η Microsoft παραμένει πολύ, πολύ αφοσιωμένη στην ολοκλήρωση της εξαγοράς.”
Ο Spencer είπε αργότερα ότι η εξαγορά της Activision Blizzard είναι σημαντική καθώς επιτρέπει την επιτάχυνση της στρατηγικής του Xbox για το μέλλον αλλά όχι ότι θα βασιστεί όπως είπαν στους υπαλλήλους της εταιρείας, σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg.