
Το “Kingdom Come: Deliverance II” είναι η πολυαναμενόμενη συνέχεια του ιστορικού RPG της Warhorse Studios, το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει με την αφοσίωσή του στη ρεαλιστική απεικόνιση του μεσαιωνικού κόσμου. Με έναν πλούσιο και ανοιχτό κόσμο γεμάτο ιστορική ακρίβεια, έντονες μάχες και μια καθηλωτική ιστορία, το παιχνίδι υπόσχεται να προσφέρει μια ακόμα πιο συναρπαστική εμπειρία. Το sequel επεκτείνει τη βάση του πρώτου τίτλου, βελτιώνοντας σημαντικά τις αλληλεπιδράσεις, τους μηχανισμούς μάχης και την τεχνική απόδοση, προσφέροντας μια ακόμα πιο ρεαλιστική και καθηλωτική μεσαιωνική εμπειρία.

Ιστορία
Ο τίτλος συνεχίζει την ιστορία του Henry, του γιου ενός σιδερά, αμέσως μετά τα γεγονότα του πρώτου τίτλου, το 1403. Διατηρεί την ιστορική ακρίβεια, με μια πολυεπίπεδη πλοκή γεμάτη πολιτικές αναταραχές και προσωπικές συγκρούσεις. Χρονικά τοποθετείται τον 15ο αιώνα, στο Βασίλειο της Βοημίας, κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου. Ο Henry, πλέον πιο έμπειρος και φυσικά εκπαιδευμένος, αναλαμβάνει τον ρόλο του ιππότη στην υπηρεσία του Sir Radzig Kobyla, ηγούμενος μιας αντίστασης υπέρ του φυλακισμένου βασιλιά Wenceslaus IV, ενάντια στον σφετεριστή βασιλιά Sigismund. Στην πορεία θα συνεργαστεί με τον ευγενή Sir Hans Capon, ενώ έχουμε και την επανεμφάνιση χαρακτήρων όπως ο Sir Istvan Toth και ο Father Godwin.

Ένας τεράστιος όμορφος κόσμος.
Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι διπλάσιος σε μέγεθος από τον προκάτοχό του, περιλαμβάνοντας δύο μεγάλες, ελεύθερες περιοχές για εξερεύνηση. Το Βοημικό Παράδεισο μια τοποθεσία με πλούσια φύση, και την πόλη Kutná Hora ένα από τα πλουσιότερα οικονομικά κέντρα της εποχής λόγω της εξόρυξης αργύρου. Οι παίκτες μπορούν να εξερευνήσουν εκτεταμένες πεδιάδες, δάση με δυναμική χλωρίδα και πανίδα, καθώς και πόλεις που σφύζουν από ζωή. Τα χωριά και οι πόλεις έχουν βελτιωμένο σχεδιασμό, με ρεαλιστική αρχιτεκτονική που αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές και οικονομικές διαφορές της εποχής.
Το σύστημα NPC AI έχει βελτιωθεί, καθιστώντας τους κατοίκους πιο δραστήριους και “ανθρώπινους”. Οι έμποροι λειτουργούν σύμφωνα με τις ώρες της ημέρας, οι στρατιώτες εκτελούν περιπολίες, και οι μοναχοί ακολουθούν τις καθημερινές τελετουργίες τους. Επιπλέον, τα μονοπάτια και οι δρόμοι είναι πιο πολυσύχναστοι, με ταξιδιώτες, εμπόρους και στρατιώτες να αλληλεπιδρούν με τον κόσμο, δημιουργώντας μια πιο δυναμική αίσθηση του περιβάλλοντος.
Η άγρια φύση είναι επίσης πιο ζωντανή, με περισσότερα ζώα να περιπλανώνται, καθώς και ένα εξελιγμένο σύστημα κυνηγιού που απαιτεί στρατηγική και υπομονή. Οι παίκτες μπορούν να παρατηρήσουν κοπάδια ζώων, να εντοπίσουν θηράματα ή ακόμα και να πέσουν θύματα επικίνδυνων αρπακτικών. Οι αλλαγές του καιρού επηρεάζουν το περιβάλλον, με βροχοπτώσεις που γεμίζουν λάσπες τους δρόμους, χιόνι που καλύπτει τα τοπία και ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν την ορατότητα.
Ο κόσμος είναι γεμάτος μυστικά, αρχαία ερείπια, εγκαταλελειμμένες κατασκηνώσεις ληστών και κρυμμένους θησαυρούς. Οι εξερευνήσεις ανταμείβουν τους παίκτες με μοναδικά αντικείμενα και ιστορικές αποκαλύψεις, καθιστώντας την ανακάλυψη ενός νέου τόπου εξίσου συναρπαστικού όπως είναι και η κύρια πλοκή.

Μηχανισμοί Παιχνιδιού
Το παιχνίδι διατηρεί την ρεαλιστική προσέγγιση του προκατόχου του εστιάζοντας στην ιστορική ακρίβεια. Οι αποστολές και οι αλληλεπιδράσεις με τα NPCs είναι βαθύτερες, με τις αποφάσεις του παίκτη να επηρεάζουν τον κόσμο αλλά και την αφήγηση. Έχουν προστεθεί νέα skills που επηρεάζουν τους διαλόγους και τις αλληλεπιδράσεις. Επιπλέον, εισάγονται νέοι μηχανισμοί, όπως οι βαλλίστρες και οι πρώιμες μορφές πυροβόλων όπλων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και κατά την ιππασία. Αξίζει να τονίσουμε τα κάτωθι:
- Ρεαλιστική μάχη: Το σύστημα μάχης βελτιώνεται με νέες κινήσεις, πιο δυναμικές συγκρούσεις και την προσθήκη βαλλίστρων. Οι μάχες είναι πιο στρατηγικές, απαιτώντας καλύτερη χρήση της πανοπλίας και των όπλων.
- Αλληλεπίδραση & Διάλογοι: Οι αποφάσεις έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ιστορία και τις σχέσεις με τους NPCs. Οι διάλογοι είναι πιο φυσικοί, με βελτιωμένη απόκριση των χαρακτήρων.
- RPG Στοιχεία: Νέες δεξιότητες, βαθύτερη παραμετροποίηση χαρακτήρα και καλύτερο σύστημα αναβάθμισης. Οι επιλογές ανάπτυξης του χαρακτήρα επιτρέπουν περισσότερες στρατηγικές προσεγγίσεις στις μάχες και τις αποστολές.
- Ανοικτός κόσμος: Μεγαλύτερες και πιο ζωντανές περιοχές με εξερεύνηση, αποστολές και προκλήσεις. Οι πόλεις είναι πιο πυκνοκατοικημένες, με NPCs που έχουν πιο ρεαλιστικές καθημερινές συνήθειες.

Τεχνικές Βελτιώσεις
Η αναβαθμισμένη CryEngine προσφέρει εκπληκτικά τοπία και λεπτομερείς χαρακτήρες, καθιστώντας τον κόσμο πιο ζωντανό από ποτέ. Οι ατμοσφαιρικοί φωτισμοί, η ρεαλιστική αναπαράσταση των πόλεων και των κάστρων, καθώς και η προσοχή στη λεπτομέρεια δημιουργούν μια καθηλωτική εμπειρία.
Οι σκιάσεις και τα εφέ φωτισμού βελτιώνονται αισθητά, ενώ οι NPCs και τα περιβάλλοντα έχουν πιο πλούσιες λεπτομέρειες. Η φυσική των υφασμάτων και των υλικών είναι πιο ρεαλιστική, με πανοπλίες και ρούχα να αντιδρούν δυναμικά στις κινήσεις του χαρακτήρα και τις καιρικές συνθήκες. Οι λεπτομέρειες στα κτίρια, οι περίτεχνες διακοσμήσεις στις εκκλησίες και τα κάστρα, καθώς και η φυσική των σκιών, συμβάλλουν σε μια οπτική εμπειρία που καθηλώνει.
Επιπλέον, το σύστημα φωτισμού έχει βελτιωθεί σημαντικά, με πιο ρεαλιστικές δυναμικές σκιές και αντανακλάσεις, ενώ οι μεταβάσεις μεταξύ μέρας και νύχτας είναι πιο φυσικές, επηρεάζοντας την ατμόσφαιρα και το gameplay. Το νερό έχει πιο φυσικές ροές και αναπαράσταση κυμάτων, ενώ τα φύλλα των δέντρων κινούνται ρεαλιστικά με τον άνεμο, δημιουργώντας έναν πιο ζωντανό κόσμο.

Ήχος
Στο κομμάτι του ήχου το “Kingdom Come: Deliverance II” κάνει ένα τεράστιο βήμα προς τη ρεαλιστική αναπαράσταση της μεσαιωνικής εποχής. Ο ήχος του περιβάλλοντος είναι πλούσιος, με φυσικούς ήχους όπως το κελάηδισμα των πουλιών, το θρόισμα των φύλλων και τον ήχο των βημάτων στις πλακόστρωτες αυλές. Οι μάχες συνοδεύονται από ηχητικά εφέ υψηλής ποιότητας, με τις συγκρούσεις των όπλων, τις κραυγές των πολεμιστών και τον αντίκτυπο της πανοπλίας να προσδίδουν αίσθηση έντασης και αυθεντικότητας.
Η μουσική είναι ατμοσφαιρική, χρησιμοποιώντας αυθεντικά όργανα της εποχής για να μεταφέρει τον παίκτη στο μεσαιωνικό περιβάλλον. Οι μελωδίες αλλάζουν δυναμικά ανάλογα με την κατάσταση κατά τη διάρκεια των μαχών η μουσική γίνεται πιο έντονη ενώ στην εξερεύνηση κυριαρχούν ήρεμοι και μελωδικοί τόνοι. Το voice acting έχει βελτιωθεί σημαντικά, με καλύτερες ερμηνείες και ποικιλία στις προφορές, προσθέτοντας ρεαλισμό στους χαρακτήρες και κάνοντάς τους πιο πειστικούς.
Η ακουστική των τοποθεσιών είναι επίσης προσεγμένη, με τους ήχους να αλλάζουν ανάλογα με τον χώρο για παράδειγμα, οι φωνές αντηχούν μέσα στις εκκλησίες και τα πέτρινα κάστρα, ενώ σε ανοιχτούς χώρους ο ήχος διαχέεται φυσικά. Οι λεπτομέρειες αυτές κάνουν τον κόσμο του παιχνιδιού να μοιάζει πιο ζωντανός και αυθεντικός.

Εν κατακλείδι
Το “Kingdom Come: Deliverance II” ανεβάζει τον πήχη των RPGs, προσφέροντας μια βαθιά, ρεαλιστική και απαιτητική εμπειρία. Παρότι μπορεί να είναι δύσκολο για νέους παίκτες, η προσοχή στη λεπτομέρεια και η ιστορική ακρίβεια το καθιστούν μοναδικό. Οι βελτιώσεις στην απόδοση, την αφήγηση και τους μηχανισμούς μάχης το καθιστούν ανώτερο από τον προκάτοχό του.
Η τεχνική υπεροχή του τίτλου, σε συνδυασμό με τη μοναδική ατμόσφαιρα και την προσεγμένη αφήγηση, δημιουργούν ένα από τα πιο ατμοσφαιρικά και απαιτητικά RPGs της γενιάς. Είναι ένα παιχνίδι που απευθύνεται κυρίως σε παίκτες που αποζητούν ρεαλισμό και βάθος στο gameplay τους, ανταμείβοντάς τους με μια πραγματικά αξέχαστη εμπειρία. Είτε είστε λάτρεις της μεσαιωνικής ιστορίας είτε απλά αναζητάτε μια πλούσια, immersive περιπέτεια, το Kingdom Come: Deliverance II δεν θα σας απογοητεύσει.
Συγκριτικά με τον πρώτο τίτλο, το sequel διατηρεί την ίδια προσήλωση στην ιστορική ακρίβεια και το απαιτητικό gameplay, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην τεχνική απόδοση και το immersion. Η εμπειρία είναι πιο ομαλή, οι μηχανισμοί μάχης πιο βελτιωμένοι και ο κόσμος πιο ζωντανός. Όλα αυτά συνθέτουν έναν τίτλο που όχι μόνο ξεπερνά τον προκάτοχό του αλλά και θέτει νέα standards για το είδος του. Ο τίτλος κυκλοφορεί για PlayStation 5, Xbox Series X/S (όπου έγινε και το Review) και σε PC. Να ευχαριστήσουμε την ENARXIS καθώς και την Warhorse Studios που μας έδωσαν την ευκαιρία για να γίνει το συγκεκριμένο άρθρο!
