
Η Microsoft δημοσίευσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού της έτους 2025, που καλύπτουν την περίοδο από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο του 2024. Aυτά τα στοιχεία αποκαλύπτουν μείωση των εσόδων από το τμήμα παιχνιδιών ιδιαίτερα για τις πωλήσεις του Xbox ενώ ψηφιακές υπηρεσίες όπως το Xbox Game Pass συνεχίζει να αυξάνεται. Ως εκ τούτου, το Xbox δημιούργησε 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια το εν λόγω τρίμηνο, μειωμένα κατά 530 εκατομμύρια δολάρια (7%) από το προηγούμενο έτος.
Εξετάζοντας βαθύτερα, η Microsoft αποκάλυψε ότι οι πωλήσεις κονσόλας Xbox το δεύτερο τρίμηνο του 2025 μειώθηκαν δραματικά κατά 29% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Αυτό είναι σημαντικό, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι η περίοδος των εορτών συνήθως οδηγεί σε αύξηση πωλήσεων του hardware.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2024, για παράδειγμα, το Xbox είχε σημειώσει ανάπτυξη 3% στον τομέα του hardware. Ωστόσο, η νέα στρατηγική της Microsoft, που προσανατολίζεται όλο και περισσότερο στο cloud gaming και στην Multiplatform στρατηγική επηρεάζει τη ζήτηση για κονσόλες.
Από την άλλη πλευρά, η αύξηση 2% στις ψηφιακές υπηρεσίες καταδεικνύει τη συνεχή επέκταση του Xbox Game Pass. Αυτή η αύξηση είναι σύμφωνη με τις προβλέψεις της εταιρείας και επιβεβαιώνει την αυξανόμενη σημασία του μοντέλου που βασίζεται στη συνδρομή. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι αυτή η αύξηση σημειώθηκε σε ένα τρίμηνο που χαρακτηρίζεται από την κυκλοφορία του Call of Duty: Black Ops 6 , ενός τίτλου που θα μπορούσε να έχει αυξήσει τις συνδρομές και τις πωλήσεις περιεχομένου.
Συνολικά, το τμήμα παιχνιδιών της Microsoft σημείωσε πτώση 7%, σηματοδοτώντας μια ελαφρά πτώση στον κλάδο. Ωστόσο, η εταιρεία παραμένει σίγουρη για το μέλλον, εστιάζοντας σε νέες στρατηγικές διανομής για την επέκταση της αγοράς και την αντιστάθμιση της μείωσης των πωλήσεων υλικού. Ας δούμε τις δηλώσεις που μοιράστηκε ο Satya Nadella κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη της εταιρείας:
“Εστιάζουμε στη βελτίωση της κερδοφορίας της εταιρείας για να την τοποθετήσουμε σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη με γνώμονα το περιεχόμενο υψηλότερου περιθωρίου κέρδους και τις υπηρεσίες πλατφόρμας, και υλοποιούμε αυτό το σχέδιο. Συνεχίζουμε επίσης να βλέπουμε ισχυρή δυναμική στο Xbox Cloud Gaming, με ρεκόρ 140 εκατομμυρίων ωρών ροής αυτό το τρίμηνο. Επιπλέον, το Game Pass σημείωσε νέο τριμηνιαίο ρεκόρ εσόδων και αύξησε τη βάση συνδρομητών υπολογιστή του κατά περισσότερο από 30%, καθώς εστιάζουμε στην προσέλκυση συνδρομητών με πλήρη πληρωμή.”
Ο Nadella είπε ότι το Call of Duty: Black Ops 6 είχε ένα τρίμηνο κυκλοφορίας ρεκόρ, ξεπερνώντας τις πωλήσεις λογισμικού τόσο του Xbox όσο και του PlayStation. Eπίσης είπε ότι το Indiana Jones and the Great Circle έχει φτάσει σε πάνω από τέσσερα εκατομμύρια παίκτες από την κυκλοφορία του τον Δεκέμβριο.