

Το είδος του survival horror έχει σίγουρα αναγεννηθεί πρόσφατα με τίτλους όπως το Resident Evil 4 Remake, το Dead Space Remake, Signalis, Callisto Protocol ktlp.Το Daymare της Invader Studios θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτή την τάση: 1994 Sandcastle.
Το Daymare: 1994 Sandcastle είναι το prequel του προηγούμενου τίτλου του – Daymare: 1998 αλλά τώρα έρχεται με διαφορετικό UI και διαφορετικούς μηχανισμούς gameplay .
The Story So Far
Η ιστορία ακολουθεί την Dalila Reyes, πρώην κυβερνητική κατάσκοπο και τώρα μέλος μιας εξειδικευμένης ομάδας της H.A.D.E.S., η οποία έχει αναλάβει να αποκαλύψει το μυστήριο μιας υπόγειας ερευνητικής εγκατάστασης. Ο συνολικός ρυθμός της ιστορίας έχει αξιοπρεπή ρυθμό, ωστόσο υπήρχαν κάποια τμήματα όπου έμοιαζε λίγο υποτονικός, αλλά αυτό μπορεί να παραβλεφθεί. Μπορώ να πω το μικρό μου παράπονο με την ιστορία είναι ότι ορισμένες περιπτώσεις της πλοκής δεν ταιριάζουν αρκετά καλά! Εκεί δημιουργούν αγωνία σε ορισμένα σημεία της ιστορίας μονο και μόνο για να ξεχαστούν αργότερα. Έτσι το Daymare 1994 κάνει εξαιρετική δουλειά όσον αφορά το χτίσιμο της ιστορίας και με ενδιέφερε συνεχώς. Όσο προχωρούσα στην ιστορία έβλεπα πως ένα πιθανό νέο παιχνίδι Daymare μπορεί να είναι στα σχέδια ενώ παράλληλα παρέχει κάποιες πληροφορίες για το Daymare: 1998..

Graphics
Όσον αφορά τo κομμάτι των γραφικών είναι σχετικά αξιοπρεπή. Οι μύγες στην περιοχή της φυλακής είναι απλά PNG που κινούνται και το animation του χαρακτήρα κατά τη διάρκεια των cutscenes φαίνεται λίγο αμήχανο. Ωστόσο, η ομάδα σχεδιασμού περιβάλλοντος κάνει εξαιρετική δουλειά όσον αφορά τη δημιουργία της ατμόσφαιρας. Το επίπεδο με το εργαστήριο φαίνεται τεχνολογικά προηγμένο αλλά ταυτόχρονα και ανατριχιαστικό λόγω της μαύρης γλίτσας που απλώνεται σχεδόν παντού. Αργότερα, στην κατοικημένη περιοχή, το σκηνικό και η ατμόσφαιρα το κάνουν να μοιάζει με μια εγκαταλελειμμένη υπόγεια πόλη που έχει κατακλυστεί από τέρατα, γεγονός που κάνει το παιχνίδι πολύ πιο καθηλωτικό. Μιλώντας για τέρατα ο σχεδιασμός είναι μια χαρά και δεν μου φαίνονται αρκετά τρομακτικά ή ανατριχιαστικά. Ένα πράγμα που αποτελεί βελτίωση σε σχέση με το Daymare: 1998 είναι ότι μπορείτε εύκολα να καταλάβετε αν είναι πραγματικά νεκροί. Όταν είναι ζωντανά, τα τέρατα θα λάμπουν μπλε ή κόκκινα, και σκοτώνοντάς τα παρόλο που στέκονται ακόμα όρθια, τα μάτια και το σώμα τους δεν θα λάμπουν πια, κάτι που είναι καλό για την εξοικονόμηση πυρομαχικών. Στο τελευταίο παιχνίδι ήταν δύσκολο να καταλάβετε αν ο εχθρός είναι νεκρός και καταλήγατε να του ρίχνετε περισσότερες σφαίρες από όσες θα έπρεπε.
Όσον αφορά τον ήχο, υπάρχει ελάχιστη μουσική ένδυση στο Bagkground κατά την εξερεύνηση και την προσπάθεια να φτάσετε στο επόμενο στάδιο. Για μένα, αυτό είναι τέλειο, γιατί αντί να ακούτε απόκοσμη και ανατριχιαστική μουσική, το μόνο πράγμα που ακούτε είναι ο ήχος των βημάτων σας, με αυτόν τον αντίλαλο σε έναν ανοιχτό χώρο να ενισχύει τη συνολική ανατριχιαστική ατμόσφαιρα. Όσον αφορά τη φωνητική υποκριτική, η απόδοση ακούγεται λίγο παράταιρη. Ο τόνος ορισμένων από τις ατάκες που ακούστηκαν δεν ταιριάζει απόλυτα με την κατάσταση που βρισκόμαστε.

Εξερεύνηση
Η εξερεύνηση του παιχνιδιού είναι λίγο πολύ όπως σε οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι, όπου τρέχετε γύρω-γύρω βρίσκοντας στοιχεία για τους γρίφους, συλλέγοντας πόρους όπως πυρομαχικά και πρώτες βοήθειες, και στη συνέχεια συνεχίζετε να προχωράτε στην ιστορία. Στο Daymare: 1994 Sandcastle, υπάρχει πολύ λίγο backtracking που πρέπει να κάνετε. Στη σπάνια περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε backtrack μπορείτε να ξεκλειδώσετε μια συντόμευση όταν το κάνετε και να γλυτώσετε και χρόνο.
Υπήρχαν δύο περιπτώσεις όπου πέρασα από διαφορετικές διαδρομές μόνο και μόνο για να επιστρέψω στο ίδιο μέρος που έπρεπε να πάω, κάτι που είναι ωραίο και κάνει το παιχνίδι να μοιάζει ζωντανό παρόλο που επιστρέφετε στο ίδιο μέρος. Τούτου λεχθέντος, η εξερεύνηση για το παιχνίδι είναι αρκετά γραμμική, όπου δεν υπάρχουν διακλαδώσεις μονοπατιών παρά μόνο μια ενιαία γραμμή μπροστά με περιστασιακή επιστροφή.

Το Daymare 1994 σας βάζει να λύνετε γρίφους στην πορεία και θα υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να σκανάρετε χρησιμοποιώντας το νέο μηχανισμό το H.A.D.E.S. Scanner. Αν κάτι κοντινό μπορεί να σαρωθεί, θα υπάρχει μια οπτική και ηχητική ειδοποίηση όπου μπορείτε να εξοπλίσετε το σαρωτή σας και να προσπαθήσετε να βρείτε πού βρίσκεται. Όσο πιο κοντά βρίσκεται ο δείκτης σας στο αντικείμενο που μπορεί να σαρωθεί, τόσο μικρότερος είναι ο κύκλος και στη συνέχεια μπορείτε να συνεχίσετε από εκεί.
Πρόκειται για ένα αρκετά χρήσιμο εργαλείο που σας επιτρέπει να μάθετε περισσότερα για τον κόσμο και το σκηνικό του παιχνιδιού. Εκτός από τον σαρωτή, κατά καιρούς θα βρείτε και έγγραφα που βρίσκονται τριγύρω, τα οποία επίσης θα σας ενημερώσουν για κάποια ιστορία, ακόμα και θα σας δώσουν συμβουλές για το πώς να βρείτε τον κωδικό πρόσβασης που απαιτείται σε μια συγκεκριμένη περιοχή ή ένα παζλ.

Combat
Αρκεί να πούμε ότι το Daymare: 1994 Sandcastle απευθύνεται περισσότερο στους οπαδούς παιχνιδιών δράσης. Έφυγε το ρεαλιστικό σύστημα reload από τον προηγούμενο τίτλο που ήταν επιζήμιο για εσάς και ήρθε το κοινό σύστημα reload που υιοθετούν τα περισσότερα παιχνίδια, το οποίο κάνει τη μάχη πολύ πιο ευχάριστη και ευέλικτη. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο όπλο στο παιχνίδι, δεδομένου ότι δεν έχω βρει άλλο που θα μπορούσα να πάρω εκτός από μια καραμπίνα και το SMG που κουβαλάει η Reyes μαζί της από την αρχή, καθώς και το Frost Grip που ξεκλειδώνεται αργότερα. Για να μην αναφέρω ότι το reload σε αυτά τα όπλα είναι λίγο αδύναμo και η κάμερα χάνεται το κεντράρισμα της ειδικά όταν χρησιμοποιείτε το rifle γεγονός που καθιστά δύσκολο το σημάδι. Όπως και με το SMG είναι μια χαρά, αλλά η ανάκρουση είναι πραγματικά είναι δυνατό
Προσωπικά, θα ήθελα να υπήρχαν περισσότερες παραλλαγές εχθρών στο παιχνίδι. Ενώ άλλοι παρόμοιοι τίτλοι έχουν κάπως τον ίδιο αριθμό παραλλαγών και κάποιοι ακόμα λιγότερες, αλλά νομίζω ότι αυτό το παιχνίδι θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα με αυτό, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ιστορία πίσω από τον εχθρό είναι αρκετά ενδιαφέρουσα.

Frost Grip
Το Frost Grip είναι ένα γάντι που είναι συνδεδεμένο με μια δεξαμενή υγρού αζώτου, την οποία μεταφέρετε στην πλάτη σας, και τη χρησιμοποιείτε για να λύσετε γρίφους και να σκοτώσετε εχθρούς. Είναι ένας καλά σχεδιασμένος μηχανισμός που δεν είναι απλά βοηθητικός. Στην πραγματικότητα, όσο προχωράτε στο παιχνίδι, τόσο περισσότερο πρέπει να βασίζεστε σε αυτό.
Τα πυρομαχικά είναι ελάχιστα σε αυτό το παιχνίδι και αν δεν είστε προσεκτικοί στη διαχείριση τους τις περισσότερες φορές θα βρεθείτε να ξεμένετε από πυρομαχικά και να κατακλύζεστε από ορδές εχθρών. Ενώ οι σφαίρες εξακολουθούν να είναι ο καλύτερος τρόπος για να χειριστείτε μια ορδή, το Frost Grip μπορεί να αποτελέσει σωτήρια λύση όσον αφορά την εξοικονόμηση πυρομαχικών, αφού μπορείτε να εκτελέσετε ένα finisher σε έναν παγωμένο εχθρό..
Μπορείτε επίσης να αναβαθμίσετε το γάντι αν βρείτε ένα τερματικό. Στην αρχή του παιχνιδιού, μπορείτε να κάνετε μόνο μικρές αναβαθμίσεις, όπως η αύξηση της χωρητικότητάς του ή η αύξηση της ταχύτητας παγώματος αλλά αργότερα μπορείτε να ξεκλειδώσετε νέες λειτουργίες, όπως νάρκες πάγου ή βόμβες. Μιλώντας γι’ αυτό, έπιασα τον εαυτό μου να κάνει κατάχρηση των νάρκες παγετού αρκετά συχνά, δεδομένου ότι είναι ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο που εμποδίζει τους εχθρούς να σας στήσουν ενέδρα χρησιμοποιώντας το πτώμα που προσπεράσατε πριν από ένα λεπτό.

Σχετικά με το θέμα των μαχών ενώ νομίζω ότι ο μηχανισμός των εχθρών είναι διασκεδαστικός και απαιτεί από εσάς να σκεφτείτε πριν πάτε με τα όπλα, μερικές από τις συναντήσεις είναι αρκετά ενοχλητικές, όπου σας πετάνε πάρα πολλούς εχθρούς και δεν έχετε το χρόνο να σταματήσετε και να κάνετε κάτι.
Σύστημα D.I.D.
Το σύστημα D.I.D. είναι ένα βασικό θέμα της σειράς Daymare, το οποίο είναι το σύστημα inventory και το UI για να λύνετε κάποιους γρίφους. Το D.I.D στο παιχνίδι είναι ένας φορητός υπολογιστής που εξοπλίζεται στο χέρι του χαρακτήρα, όπως το Pip-Boy στη σειρά Fallout. Το UI για το σύστημα D.I.D του Daymare 1994 έχει βελτιωθεί αλματωδώς σε σύγκριση με το αντίστοιχο του 1998. Φαίνεται πολύ πιο καθαρό και είναι πολύ πιο εύκολο στη χρήση, κάτι που ειλικρινά ήταν μεγάλη ευλογία αν σκεφτεί κανείς πόσο ενοχλητική ήταν η πλοήγηση στο προηγούμενο παιχνίδι.
Ετυμηγορία
Το Daymare: 1994 Sandcastle είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι με τόνους καλά σχεδιασμένων πραγμάτων που αλληλοσυμπληρώνονται και ταιριάζουν στη θέση τους. Το Frost Grip είναι ένας πραγματικά διασκεδαστικός και μοναδικός μηχανισμός που σίγουρα είναι χρήσιμος όταν αντιμετωπίζετε τους εχθρούς. Το κομμάτι της εξερεύνησης του παιχνιδιού είναι επίσης πολύ ευχάριστο με τον σχεδιασμό του περιβάλλοντος που δίνει την αίσθηση ενός ανατριχιαστικού υπόγειου εργαστηρίου αναμεμειγμένου με μια εγκαταλελειμμένη πόλη. Σε συνδυασμό με το ελάχιστο backtracking που πρέπει να κάνετε, μου άρεσε ο συνολικός σχεδιασμός του επιπέδου του παιχνιδιού.
Έχω όμως κάποιες μικρές γκρίνιες με το παιχνίδι, όπως ο χειρισμός των όπλων, ειδικά όσον αφορά το rifle, το οποίο πιστεύω ότι μπορεί να βελτιωθεί. Ο συνολικός ρυθμός της ιστορίας είναι καλός και κατάφερε να μου κρατήσει το ενδιαφέρον, παρά το γεγονός ότι κάποια σημεία της πλοκής έμοιαζαν λίγο παράταιρα. Συνολικά, θα συνέχιζα να συστήνω το Daymare : 1994 Sandcastle αν ψάχνετε για ένα ευχάριστο παιχνίδι τρόμου επιβίωσης. Ο τίτλος κυκλοφορεί για Playstation 5 Playstation 4 Xbox One Xbox Series X/S Nintendo Switch και PC. Να ευχαριστήσουμε την Enarxis για την διάθεση τίτλου για τον σκοπό του Review.
