
Η κυκλοφορία του PS3 το 2006 ήταν μια από τις πιο δύσκολες περιόδους στην ιστορία της Sony. Ο Shuhei Yoshida, πρώην πρόεδρος των Worldwide Studios στη Sony Interactive Entertainment, θυμήθηκε πώς η εταιρεία αντιμετώπισε τεράστιες προκλήσεις λόγω του υψηλού κόστους της κονσόλας και των τεχνικών δυσκολιών που σχετίζονται με τον επεξεργαστή Cell.
Αυτός ο επεξεργαστής προηγμένος για την εποχή του, απαιτούσε πολύπλοκο προγραμματισμό, καθιστώντας δύσκολη την ανάπτυξη παιχνιδιών, με πολλές παραγωγές τρίτων να είναι κατώτερες από τον ανταγωνισμό στο Xbox 360. Οι οικονομικές δυσκολίες επιδεινώθηκαν από το κόστος παραγωγής του PS3, το οποίο περιλάμβανε τεράστιες επενδύσεις στο έρευνα και ανάπτυξη με την IBM και την Toshiba και την κατασκευή ειδικών εργοστασίων. Στα δύο πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας της, η Sony υπέστη τόσο μεγάλες απώλειες που ο Yoshida φοβόταν για την επιβίωση της μάρκας PlayStation.
Αυτός που έσωσε την κατάσταση ήταν το τηλεοπτικό τμήμα της Sony. Την ίδια περίοδο, η επιτυχία των τηλεοράσεων WEGA, που χαρακτηρίζονται από μεγάλες, επίπεδες οθόνες, απέφερε σημαντικά κέρδη. Αυτά τα έσοδα αντιστάθμισαν τις απώλειες του PS3 επιτρέποντας στην εταιρεία να συνεχίσει να επενδύει στον τομέα του gaming.
Ένα άλλο βασικό στοιχείο της ανάκαμψης ήταν η δημιουργία των Worldwide Studios το 2005 μια ιδέα του Ken Kutaragi να συνδυάσει τους πόρους των ομάδων ανάπτυξης στην Ιαπωνία, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Μέσω αυτής της παγκόσμιας συνεργασίας, η Sony μπόρεσε να μοιραστεί τεχνολογικά εργαλεία όπως αυτά που αναπτύχθηκαν από τους Naughty Dog και Mark Cerny, βελτιώνοντας την ποιότητα των παιχνιδιών και βοηθώντας τρίτους να αξιοποιήσουν στο έπακρο το υλικό του PS3.
Παρά τις αρχικές δυσκολίες, η Sony κατάφερε να μετατρέψει το PS3 σε μακροπρόθεσμη επιτυχία, δείχνοντας πώς ένας συνδυασμός στρατηγικού οράματος και προσαρμοστικότητας μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τις πιο δύσκολες κρίσεις.