Αυτό που πολλοί αρχικά απέρριψαν ως κακό κλώνο του Bloodborne αποδεικνύεται ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους αν όχι όλων των εποχών. Το Lies of P χάρη στην περίεργη θεματολογία του δεν κέρδισε τους θαυμαστές όταν αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην περσυνή Gamescom. Σταδιακά όμως, οι κριτικοί “συμφιλιώθηκαν” με τον πρωταγωνιστή μαριονέτα και αισθάνθηκαν πιο θετικοί απέναντι στο παιχνίδι, όταν οι πρώτες εκδόσεις του παιχνιδιού διατέθηκαν από τους κατά τα άλλα άπειρους προγραμματιστές του Round8 Studio. Δεν χρειάστηκε πολύ χρόνος για να συνειδητοποιήσουν ότι το Lies of P το οποίο αρχικά το θεωρούσαν ασήμαντο είναι ένα παιχνίδι που αξίζει προσοχή. Σε αυτό το review θα μιλήσουμε πώς αυτός ο εξέχων τίτλος απέδειξε ότι οι προγραμματιστές του είναι πραγματικοί “μελετητές” του Soulslike είδους αλλά και πώς το Round8 Studio μόλις με τον δεύτερο τίτλο του απέδειξε ότι μπορούν να αναπτυχθούν εκπληκτικά Soulslike εκτός της FromSoftware. Φυσικά και το πώς μια κλασική ιστορία για τον Pinnochio θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πικάντικο στοιχείο για να εμπλουτίσει ένα Soulslike παιχνίδι.
Λίγα λόγια για το Lies of P
Το Lies of P είναι ένα Soulslike action-adventure παιχνίδι με rpg στοιχεία. Οι παίκτες ελέγχουν την γνωστή σε όλους μας μαριονέτα Πινόκιο καθώς προσπαθεί να σώσει την ανθρωπότητα και την πόλη του KRAT από έναν θηριώδη στρατό μαριονέτες, τρελαμένες από ένα ξέφρενο ξόρκι και από μια ολέθρια ασθένεια που μετατρέπει τους ανθρώπους σε θηρία. Ο Πινόκιο φαίνεται να είναι η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας και έτσι λαμβάνει εντολή να εξαλείψει τον Puppet King από τον οποίο οι μαριονέτες φαινομενικά λαμβάνουν τις διεστραμμένες οδηγίες. Οι παίκτες προχωρούν μέσα από διαφορετικές τοπικές ρυθμίσεις προχωρώντας γραμμικά σε όλη την ιστορία του παιχνιδιού νικώντας το ένα αφεντικό μετά το άλλο. Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη απόκλιση από την άποψη του σχεδιασμού του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με τις εκτεταμένες τοποθεσίες του μεγέθους των πόλεων που γυρίζουν πίσω η μία στην άλλη, το Lies of P διαθέτει μια σειρά από τοποθεσίες που εξερευνώνται σε ευθεία γραμμή. Αυτό από μόνο του δεν είναι κακό αλλά ξεχωρίζει λίγο από τη συνηθισμένο στοιχείο των Soulslikes παιχνιδιών στο κομμάτι της εξερεύνησης.
Η διεστραμμένη ιστορία του
Το Lies of P δεν είναι σε καμία περίπτωση μια επανάληψη της κλασικής ιστορίας του Carlo Capaldi, αλλά μάλλον μια πολύ σκοτεινή ενσάρκωση που αντλεί έμπνευση μόνο από τα θέματα και τους χαρακτήρες του μυθιστορήματος. Υπάρχουν παραλληλισμοί ειδικά όσον αφορά τις σχέσεις (Pinocchio – Geppetto). Ωστόσο, η ιστορία του είναι εντελώς πρωτότυπη αν και κάπως τυπική. Παρ ‘όλα αυτά, το παιχνίδι διαθέτει αρκετές ανατροπές για να κρατήσει τους παίκτες στο μυαλό τους και να τους κάνει να μαντέψουν τις αρχικές τους υποθέσεις σχετικά με την πλοκή και την ιστορία του παιχνιδιού. Η ιστορία του παιχνιδιού λέγεται με πιο ξεκάθαρο τρόπο σε σύγκριση με άλλα Soulslikes, αλλά πολλές από τις παραδόσεις και το περιβάλλον του παιχνιδιού μπορούν ακόμα να μάθουν μέσω περιγραφών αντικειμένων.
Οι παίκτες μπορούν να επηρεάσουν την ιστορία του Lies of P μέσω του Lying System του παιχνιδιού. Στην παράδοση του παιχνιδιού, οι μαριονέτες δεν είναι ικανές να πουν ψέματα, με εξαίρεση τον Πινόκιο. Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι παίκτες θα μπορούν να απαντούν σε ερωτήσεις είτε ειλικρίνεια είτε λέγοντας ψέματα. Βραχυπρόθεσμα, αυτά τα ψέματα θα επηρεάσουν μόνο τον διάλογο. Ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο οι παίκτες απαντούν σε ερωτήσεις θα επηρεάσει τελικά το τέλος του παιχνιδιού εκ των οποίων είναι τρεις διαφορετικές εκδοχές. Δυστυχώς η ιστορία του Lies of P δεν είναι τόσο βαθιά όσο αυτές της FromSoftware. Εξακολουθεί να είναι συναρπαστική και διασκεδαστική αλλά μην περιμένετε από τους ανθρώπους στο YouTube να δημιουργήσουν βίντεο διάρκειας μιας ώρας σχετικά με τις παραδόσεις αυτού του παιχνιδιού. Ας ελπίσουμε ότι το Round8 Studio θα μπορέσει να βελτιώσει αυτή την πτυχή των επόμενων παιχνιδιών του και να μας πει ακόμα πιο βαθιές, πιο περίπλοκα υφαντές ιστορίες στα μελλοντικά τους παιχνίδια.
Lies of P Gameplay
Η FromSoftware έχει ήδη κατακτήσει και τελειοποιήσει τη συνταγή για τα Souls παιχνίδια . Ενώ πολλοί προγραμματιστές προσπάθησαν να προσθέσουν τις δικές τους ανατροπές σε αυτόν τον τύπο τα αποτελέσματα είναι σχεδόν πάντα κατώτερα. Το gameplay του Lies of P είναι μια τέλεια “προσομοίωση” του πνεύματος των παιχνιδιών της FromSoftware. Αυτό δεν σημαίνει ότι το Round8 Studio απλώς αντέγραψε το Bloodborne ή το Elden Ring. Αντίθετα, ήταν σαφές ότι το Round8 Studio κατάλαβε τι έκανε το Soulslike είδος εντυπωσιακό και ήταν σε θέση να αξιολογήσει σωστά τα χαρακτηριστικά που πρόσθεταν για να βεβαιωθεί ότι έμειναν στο αρχικό πνεύμα των εμπνεύσεών του. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια αλλά αυτό είναι στο βαθμό που ένα παιχνίδι μπορεί να είναι τόσο αληθινό στην έμπνευση όσο θα μπορούσε να είναι χωρίς να έχει δημιουργηθεί από την ίδια την FromSoftware.
Ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά περιλαμβάνει το απλό αλλά βαθύ σύστημα προσαρμογής όπλων που διαθέτει το παιχνίδι. Συνήθως, τα Soulslike επιτρέπουν στους παίκτες να φορούν ένα όπλο για κάθε χέρι με κάθε όπλο να έχει μια ειδική επίθεση. Οι παίκτες έχουν επίσης συνήθως την επιλογή να φορούν μια ασπίδα στο off-hand τους. Στο Lies of P, τα όπλα του Πινόκιο έχουν δύο μέρη: τη λεπίδα και τη λαβή. Η λεπίδα είναι κυρίως το όπλο και η λαβή παρέχει αμυντικά μπόνους. Ωστόσο οι επιθετικές, αμυντικές και γεμάτες δεξιότητες μπορούν να αποδοθούν είτε στη λαβή είτε στη λεπίδα. Κάθε όπλο έχει επίσης τα μοναδικά του στατιστικά και χαρακτηριστικά ή τεχνάσματα. Με 30 όπλα συνολικά, το παιχνίδι προσφέρει πάνω από εκατό διαφορετικούς συνδυασμούς λαβών και λεπίδων για να διαλέξετε.
Αυτά τα όπλα πρέπει να συντηρούνται με το grindstone καθώς οι λεπίδες φθείρονται οταν χρησιμοποιούνται στη μάχη. Ειδικά grindstone μπορούν να βρεθούν και να χρησιμοποιηθούν για να εμποτίσουν στοιχεία στα όπλα του παίκτη προσθέτοντας ακόμη περισσότερο βάθος στις επιλογές όπλων του παίκτη.
Μια ελαφρώς τροποποιημένη δυνατότητα παιχνιδιού στο Lies of P είναι η έκδοση του Estus Flask όπου σε αυτό το παιχνίδι που ονομάζεται Pulse Cells. Όταν καταναλώσουν το τελευταίο απόθεμα Pulse Cells του παίκτη, τους δίνεται η ευκαιρία να αποκτήσουν ένα απόθεμα Pulse Cell καταστρέφοντας επιτυχώς τους αντιπάλους. Αυτό επιτρέπει στους παίκτες να προχωρήσουν λίγο πιο πέρα από ό,τι συνήθως σε άλλα Soulslike, χάρη στην αποτελεσματική “επέκταση” της μπάρας υγείας τους.
Οι παίκτες έχουν επίσης πρόσβαση στο Legion arm μια συλλογή αποσπώμενων χεριών/βραχιόνων που μπορεί να φορέσει ο Πινόκιο στη μάχη. Όπως και οι λεπίδες, ο βραχίονας Legion μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με φειδώ στη μάχη πριν χάσει όλη την αντοχή του. Ο βραχίονας προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία στην οποία οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν ελεύθερα μια ειδική ικανότητα να φέρουν στη μάχη. Αυτές οι ικανότητες κυμαίνονται από τη ρίψη φλόγας έως ένα γρήγορο ηλεκτροσόκ, ακόμη και ένα καμάκι που φέρνει τους εχθρούς πιο κοντά. Μπορούν επίσης να αναβαθμιστούν για να ξεκλειδώσουν περισσότερα χαρακτηριστικά και ικανότητες.
Ένα εξέχον χαρακτηριστικό των Soulslikes είναι το σύστημα προόδου με τα νομίσματα που συλλέγουν οι παίκτες από πεσμένους εχθρούς και το οποίο μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιήσουν για να ανέβουν επίπεδο. Η εκδοχή του Lies of P είναι το Ergo η ουσία που δίνει ζωή στις μαριονέτες. Ωστόσο, το Lies of P προσθέτει ένα άλλο επίπεδο στο σύστημα προόδου του έχοντας ένα skil tree που μπορούν να γεμίζουν οι παίκτες κάθε φορά που κερδίζουν ένα boss το P Organ. Προφανώς, είναι ο τρόπος του Gepetto να τροποποιεί την καρδιά του Πινόκιο και να τον εξοπλίζει με traits και buffs καθώς οι παίκτες προχωρούν.
Το παιχνίδι διαθέτει επίσης συλλεκτικά αντικείμενα και δευτερεύουσες αποστολές που προσθέτουν περισσότερη γεύση και οικοδόμηση κόσμου σε αυτό το νέο IP. Αν και δεν είναι απαραίτητα και δεν επηρεάζουν το τέλος του παιχνιδιού, εξακολουθούν να είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να πείτε ιστορίες για τον κόσμο που έχτισαν οι προγραμματιστές και ένας ωραίος τρόπος για τους παίκτες να επενδύσουν περισσότερο στην πλοκή.
Όλα αυτά έρχονται και το κάνουν πιο φιλικό προς τον χρήστη για ποιο μεγάλη προσβασιμότητα αλλά αυτές οι αλλαγές πολλοί θα υποστηρίξουν ότι δεν θα ήταν κατάλληλες για ένα Soulslike παιχνίδι Μία από αυτές τις αλλαγές περιλαμβάνει εικονίδια δίπλα στα ονόματα των τοποθεσιών για το fast travel που φαίνεται να δηλώνουν ότι ένας παίκτης μπορεί να προχωρήσει σε μια δευτερεύουσα αποστολή σε αυτήν την τοποθεσία. Mια εικόνα προφίλ ενός από τα NPC που εμφανίζεται δίπλα στο όνομα του Hotel Krat υποδεικνύει ότι υπάρχουν νέες συνομιλίες που πρέπει να γίνουν. Οι παίκτες μπορούν επίσης να συλλέξουν το χαμένο τους Ergo έξω από τα boss battle rooms, επιτρέποντας στους παίκτες να ανακτήσουν τις χαμένες ψυχές τους και να ανασυνταχθούν με ασφάλεια πριν αντιμετωπίσουν ξανά το boss που τους κέρδισε.
Ομολογουμένως, αυτές οι βελτιώσεις αφαιρούν μεγάλη πίεση από τον παίκτη. Όπου η απουσία αυτών των χαρακτηριστικών είχε σκοπό να δώσει στους παίκτες ένα αίσθημα απελπισίας στα παιχνίδια Souls, η παρουσία τους εδώ δίνει στους παίκτες αυτοπεποίθηση και τους δίνει τη δυνατότητα να είναι πιο προνοητικοί και επιθετικοί.
Ωστόσο, αυτή η αλλαγή στον τόνο επηρεάζει λίγο το metagame, κατά μία έννοια. Ενώ το παιχνίδι θα εξακολουθούσε να αποδεικνύεται αρκετά προκλητικό για αρχάριους ή ακόμα και για βετεράνους παίκτες που δεν γνωρίζουν καλά τα παιχνίδια Souls, όσοι είναι ήδη εξοικειωμένοι με το είδος μπορεί να βρουν το Lies of P πολύ πιο εύκολο σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια του είδους. Στα Souls παιχνίδια οι παίκτες έχουν τη δύναμη και την ικανότητα να κερδίσουν κάθε μάχη που αντιμετωπίζουν, αλλά ο απαισιόδοξος τόνος συνήθως βάζει τους παίκτες στην άμυνα και τους κάνει να παίζουν παθητικά. Στο Lies of P οι παίκτες έχουν επίσης την ίδια ικανότητα να νικούν οποιονδήποτε αντίπαλο αντιμετωπίζουν αλλά η επιθετική συμπεριφορά που δίνει το παιχνίδι ενθαρρύνει ξεκάθαρα τον παίκτη να τους κάνει να συνειδητοποιήσουν αμέσως πόσο ισχυρός είναι ο ήρωας μας. Σε καμία περίπτωση αυτό δεν κάνει τα boss fights ασήμαντα, αλλά αισθάνονται λιγότερο τρομακτικά σε σύγκριση με άλλα τέτοιου είδους παιχνίδια.
Ένα άλλο παράπονο που έχω για το παιχνίδι είναι τα bulits. Γρήγορα ανακάλυψα ότι το να εστιάσετε όλες τις αναβαθμίσεις σας σε ένα μόνο στατιστικό και να βρείτε τον τέλειο συνδυασμό λεπίδας-λαβής που θα μεγιστοποιήσει αυτό το στατιστικό θα οδηγήσει σε εύκολες μάχες με τα bosses. Μερικά builts με βοήθησαν αρκετά σε bosses αλλά και στους διάσπαρτους εχθρούς.
Τέλος θέλω να παραπονεθώ για μια περίπλοκη σχεδιαστική απόφαση που πήρε το Round8 Studio σχετικά με το σύστημα προόδου του παιχνιδιού κλειδώνοντας όλη την εξέλιξη στις αίθουσες του Hotel Krat. Ενω στα Soulslikes οι παίκτες μπορούν να ανέβουν επίπεδο και να κάνουν κάθε είδους προσαρμογή όπως να ετοιμάσουν ξόρκια στο bonfire το Lies of P αναγκάζει τους παίκτες να επιστρέψουν στο Hotel Krat μόνο και μόνο για να το κάνουν αυτό. Σε ένα παιχνίδι γεμάτο βελτιώσεις το βρίσκω αξιοπερίεργο για τους προγραμματιστές να πάρουν αυτήν την απόφαση.
Graphics
Το Lies of P είναι σκοτεινό και ατμοσφαιρικά όμορφο. Έχει εκπληκτικές τοπικές ρυθμίσεις και εξαιρετική προσοχή στη λεπτομέρεια, αρκετή ώστε οι παίκτες να μπορούν να μάθουν πολλά για τον κόσμο στον οποίο διαδραματίζεται το παιχνίδι μέσω περιβαλλοντικών αντικειμένων. Σχεδόν ξέχασα ότι το παιχνίδι έγινε χρησιμοποιώντας Unreal Engine 4 αντί για 5 λόγω της γραφικής πιστότητας που έχει το παιχνίδι και λόγω των εξαιρετικά λεπτομερών μοντέλων του. Δημιούργησε επίσης εκπληκτικά σκηνικά με ακριβή φωτισμό και φυσική ανάκλαση φωτός χωρίς ray tracing. Εάν το Round8 Studio μπορεί να κάνει το παιχνίδι να φαίνεται τόσο καλό με μια παλιά μηχανή γραφικών τι περισσότερο θα μπορούσε να μας φέρει με μια ποιο εξελιγμένη;
Music & Sound
Όταν ξεκίνησα το playthrough μου είχα χαμηλές προσδοκίες για το παιχνίδι και δεν περίμενα ότι το παιχνίδι θα ήταν τόσο καλό όσο ήταν. Όλοι οι διάλογοι έχουν φωνητικές γραμμές με πολύ ικανή φωνητική υποκριτική. Η σχεδίαση ήχου του παιχνιδιού είναι επίσης ευκρινής και ανταποκρίνεται παρόλο που μοιράζεται πάρα πολλούς παρόμοιους ήχους με το τυπικό Souls παιχνίδι όπως βήματα και ηχητικά εφέ αποφυγής. Αυτό που τελικά με ενθουσίασε είναι η μουσική του παιχνιδιού. Οι προγραμματιστές είναι τόσο σίγουροι για τη μουσική τους που πρόσθεσαν ακόμη και συλλεκτικούς δίσκους στο παιχνίδι, τους οποίους όλοι οι παίκτες μπορούν να παίξουν χρησιμοποιώντας το πικάπ στο Hotel Krat. Πιστεύω ότι οι περισσότεροι δίσκοι περιέχουν μουσική κάτι που είναι άλλη μια εντυπωσιακή επίδειξη ταλέντου και δείχνει πόσο σκόπευε να αφοσιωθεί το Studio σε αυτό το κομμάτι. Η μουσική και η ηχητική σχεδίαση του Lies of P είναι το κερασάκι σε αυτό το πολύ απολαυστικό βικτοριανό κεφάλαιο.
Ετυμηγορία
Το Lies of P είναι ένα εκπληκτικό παιχνίδι που χτυπά όλα τα σωστά κουτιά για μια θεαματική Soulslike εμπειρία. Το παιχνίδι τείνει προς την ευκολότερη πλευρά του φάσματος δυσκολίας, οπότε ορισμένοι βετεράνοι σαν το Souls μπορεί να αισθάνονται απογοητευμένοι απο αυτήν την επιλογή. Ωστόσο, αισθάνομαι ότι ο κόσμος που χτίστηκε εδώ αξίζει τον κόπο να τον εξερευνήσετε και τα boss fights που υπάρχουν αξίζει τον κόπο να τα αντιμετωπίσετε. Ενώ το παιχνίδι είναι διαθέσιμο στο Game Pass κατά την κυκλοφορία αποφάσισα να αγοράσω το παιχνίδι για να δείξω την υποστήριξή μου στους προγραμματιστές . Το Round8 Studio το αξίζει και θέλω να έχουν τα χρήματά μου για να συνεχίσουν με αυτόν τον δρόμο και να κάνουν περισσότερα παιχνίδια σαν αυτό στο μέλλον και να έρχονται περισσότεροι νέοι τίτλοι και ιδέες. Το παιχνίδι κυκλοφορεί για PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X and Series S, XCloud , macOS, Pc.
Συμφωνώ και επαυξάνω περιεκτικό και to the point Review ως τώρα μου έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις το παιχνίδι.