

Αναπτύχθηκε και δημοσιεύτηκε από την Blizzard Entertainment, το StarCraft κυκλοφόρησε αρχικά στις 31 Μαρτίου 1998. ήταν το όγδοο παιχνίδι που κυκλοφόρησε από την Blizzard Entertainment. Αν και εκατομμύρια παίκτες είναι πιθανώς εξοικειωμένοι με το franchise, μπορεί να μην γνωρίζουν τη συναρπαστική ιστορία του.
Το StarCraft κυκλοφόρησε σε μια εποχή που η Blizzard ήταν στα φόρτε της έχοντας ήδη κυκλοφορήσει το Warcraft: Orcs & Humans (1994), το Warcraft II: Tides of Darkness (1995) και το πρώτο παιχνίδι Diablo (1997). Η εταιρεία είχε αποκτήσει σταθερή φήμη πολύ γρήγορα και οι άνθρωποι ήταν πρόθυμοι να δουν τι θα έκαναν στη συνέχεια. Δυστυχώς όταν το StarCraft αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1996 το παιχνίδι έτυχε μιας άθλιας υποδοχής από τους θαυμαστές. Αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι εκείνη την εποχή, το StarCraft έμοιαζε με μια ανανεωμένη έκδοση του WarCraft II. Το UI και τα γραφικά φαίνονταν αναβαθμισμένα από την προηγούμενη δουλειά της Blizzard. Λόγω αυτής της ανταπόκρισης έγινε απαραίτητο να τροποποιηθεί η μηχανή γραφικών του StarCraft (προηγουμένως χρησιμοποιούσε τον κινητήρα του WarCraft II). Αυτό έγινε στην πραγματικότητα μέσα σε λίγες εβδομάδες, αν μπορείτε να το πιστέψετε. Οι αλλαγές επέτρεψαν βελτιωμένα γραφικά και ικανότητες μονάδας (όπως το τρύπημα μονάδων Zerg) που δεν ήταν δυνατά πριν από την γενική “ανακατασκευή”.
Έτσι η Blizzard Entertainment κατάφερε να ξεφύγει από τη μάχη δύο φυλών (Orcs και Humans) των προηγούμενων παιχνιδιών WarCraft, επιλέγοντας να ακολουθήσει μια φόρμουλα τριών αγώνων όπου αποδείχθηκε ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του StarCraft. Κάθε αγώνας (Terrain, Protoss και Zerg) είχε τα δικά του δυνατά και αδύνατα σημεία, και τις επόμενες μέρες, οι παίκτες επινόησαν στοχαστικές και δημιουργικές στρατηγικές για κάθε γεγονός όταν ασχολούνταν με πολλούς παίκτες. Το Campaign επωφελήθηκε επίσης πολύ από το ότι είχε τρεις αγώνες επιτρέποντας στους παίκτες να κατανοήσουν την ατζέντα απο κάθε clan και να παρακολουθήσουν γεγονότα από περισσότερες από δύο πλευρές.

Ένα ελάχιστα γνωστό γεγονός για το αρχικό StarCraft είναι ότι είχε στην πραγματικότητα τρια expansions. Με την άδεια της Blizzard, η Aztech New Media ανέπτυξε: StarCraft: Insurrection (δεν πρέπει να συγχέεται με το Star Trek: Insurrection) και StarCraft: Retribution. Για ένα διάστημα αυτά τα expansion επεκτάσεις θεωρούνταν νόμιμα αλλά πλέον όχι . Τον Δεκέμβριο του 1998, η Blizzard Entertainment κυκλοφόρησε το δικό της expansion γνωστό ως StarCraft: Brood War; Αυτό πρόσθεσε περισσότερο περιεχόμενο ιστορίας καθώς και πρόσθετες μονάδες και δομές και για τους τρεις αγώνες. Αν και η Blizzard δεν κυκλοφόρησε άλλο (expansion) το franchise δεν είχε ολοκληρωθεί. Το StarCraft θα κυκλοφορούσε λίγα χρόνια αργότερα στο Nintendo 64 . Στις 13 Ιουνίου 2000, το StarCraft 64 έγινε διαθέσιμο και τα πήγε όσο καλά φαντάζεστε. Λόγω της RTS φύσης του StarCraft, το N64 δεν ήταν ο καλύτερος τρόπος για να παίξετε το παιχνίδι.
Θα χρειαζόταν μέχρι το 2010 (StarCraft II: Wings of Liberty) για να δημοσιεύσει η Blizzard Entertainment μια συνέχεια του αρχικού τους παιχνιδιού. Αλλά ακόμη και κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου απουσίας η κληρονομιά του StarCraft άντεξε. Στη Νότια Κορέα ξεκίνησαν οι απαρχές των ανταγωνιστικών esports με το StarCraft να βρίσκεται σταθερά στο επίκεντρό του. Το StarCraft II θα εισέλθει επίσης στον ανταγωνιστικό στίβο των esports καθιστώντας ακόμη πιο δημοφιλές από τον προκάτοχό του. Το franchise θα συνεχίσει να θεωρείται το καθοριστικό πρότυπο για το είδος RTS. Το 2017, η Blizzard Entertainment αποφάσισε να κάνει remaster στο StarCraft και το expansion του StarCraft: Brood War επιτρέποντας στο παιχνίδι να παιχτεί με HD γραφικά για πρώτη φορά.

