Η CMA μπλόκαρε πρόσφατα τη συγχώνευση μεταξύ της Microsoft και της Activision Blizzard, όπως ήδη γνωρίζετε. Οι πληροφορίες κοινοποιήθηκαν μαζί με ένα έγγραφο που περιλαμβάνει μια μεγάλη σειρά πληροφοριών που σχετίζονται με τον κόσμο του gaming. Για παράδειγμα η CMA αποκάλυψε ότι ορισμένοι μεγάλοι εκδότες αναφέρουν ότι τα ΑΑΑ παιχνίδια τους μπορεί να κοστίσουν πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να δημιουργηθούν .
Σύμφωνα με την έκθεση, τα AAA παιχνίδια που βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένεται να κυκλοφορήσουν το 2024 ή το 2025 συνήθως λαμβάνουν προϋπολογισμούς ανάπτυξης 200 εκατομμυρίων δολαρίων ή περισσότερο. Υπάρχουν όμως παραδείγματα ακριβότερων παιχνιδιών όπως το Call of Duty που έχει ήδη ξεπεράσει τα $300 εκατομμύρια σε κόστος ανάπτυξης και το επερχόμενο Grand Theft Auto που πιθανότατα θα απαιτήσει προϋπολογισμό ανάπτυξης 250 εκατομμυρίων δολαρίων ή περισσότερο. Όταν ληφθούν υπόψη τα κόστη μάρκετινγκ, ο αριθμός θα μπορούσε να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια για παράδειγμα, ένα μεγάλο, αγνώστων στοιχείων στούντιο ανάπτυξης είπε ότι κόστισε 660 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη ενός μεγάλου franchise και σχεδόν 550 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτά τα κόστη δείχνουν μια σημαντική αύξηση σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια, όταν τα περισσότερα παιχνίδια AAA είχαν προϋπολογισμό μεταξύ 50 και 150 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την πηγή.
Η απόφαση της CMA, η οποία επικαλείται έκθεση της ομάδας πληροφοριών αγοράς IDG, αποκάλυψε επίσης λεπτομέρειες σχετικά με τις αυξανόμενες απαιτήσεις των εργαζομένων για νέους τίτλους Call of Duty. «Πρέπει να δημιουργήσουμε τόσο πολύ περιεχόμενο για το Call of Duty που δεν μπορούμε πλέον να βασιζόμαστε σε ένα μεγάλο στούντιο» αναφέρει η Activision στην έκθεση. «Τώρα χρειαζόμαστε σχεδόν 1,5 μεγάλα στούντιο για κάθε ετήσιο Call of Duty. Αυτό το είδος πίεσης στην ποσότητα του περιεχομένου μας αναγκάζει να αναθέτουμε σε εξωτερικούς συνεργάτες όλο και περισσότερο. Δεν νομίζω ότι αυτό θα αλλάξει σύντομα».
Με άλλα λόγια, τα μεγαλύτερα παιχνίδια κοστίζουν πάντα περισσότερο και φυσικά αυτό σημαίνει επίσης ότι είναι πιο ριψοκίνδυνα στην δημιουργία τους και πρέπει να πουλήσουν πολύ για να θεωρηθούν επιτυχία.