Το System Shock είναι μόνο ένα από αυτά τα «κλασικά» παιχνίδια στον υπολογιστή που σας λένε οι παλιοί gamers. Ξέρεις εκείνους τους παλιούς παίκτες που κουβεντιάζουν συνεχώς για το System Shock και λένε “ω, θα έπρεπε να δεις τον SHODAN” και είσαι σαν “είχα είδα τον SHODAN” και πάει λέγοντας. Τώρα 30 χρόνια μετά επιστρέφει. Έτσι αν φτάνετε σε αυτό περιμένοντας κάτι αρκετά αξιοπρεπές, αλλά και πάλι αρκετά παλιό σε σύγκριση με τα juggernauts που ενέπνευσε, αν σέρνετε τα πόδια σας επειδή έχουν γίνει πάρα πολλά ρετρό remakes πρόσφατα ή δεν σας ενδιαφέρουν ιστορική άποψη, είμαστε εδώ για να σας πούμε ότι στην πραγματικότητα το System Shock περίπου το 2024 μπορεί να σταθεί δίπλα σε οποιονδήποτε σύγχρονο τίτλο σε αυτό το πιο εξαιρετικό είδος. Τα Nightdive Studios, η πιο καυτή ομάδα για remakes στον κλάδο έχει κάνει τόσο μελετημένη δουλειά στον τρόπο με τον οποίο προσέγγισε αυτόν τον εκσυγχρονισμό που το όλο θέμα γίνεται αμέσως φρέσκο, ζωτικό και πιο ενδιαφέρον από άλλες προσπάθειες που έχουμε συναντήσει στο δρόμο το τελευταίο διάστημα.
Είστε ακόμα μόνοι στο Citadel Station, ένας μόνο χάκερ που είναι επιφορτισμένος να ξεχωρίσει σε έναν εχθρικό διαστημικό λαβύρινθο του οποίου προΐσταται μια τεχνητή νοημοσύνη εκτός ελέγχου, και υπάρχουν πολλές δοκιμασίες και δοκιμασίες για να σας σταματήσουν στα ίχνη σας. Ευτυχώς, τώρα υπάρχει επίσης μια σειρά από επιλογές που μπορούν να προσαρμοστούν, ώστε να μπορείτε να κάνετε διάφορα πράγματα ευκολότερα/πιο προσιτά/λιγότερο αμβλεία αν χρειαστεί.
Παίζοντας στην προεπιλεγμένη λειτουργία, οι εχθροί εδώ δεν μπερδεύονται, είναι απότομοι σε σημείο να είναι αγενείς και θα πεθάνετε πριν το καταλάβετε αν προσελκύσετε πάρα πολλούς. Τα παζλ μπορεί επίσης να είναι αρκετά δυσάρεστα, και είναι γενικά ένα παλιό σενάριο όπου η σκέψη ενθαρρύνεται ενεργά, τα μεγάλα σημεία που αναβοσβήνουν δεν είναι ένα πράγμα και θα χρειαστεί να γνωρίσετε το Citadel Station αρκετά στενά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού σας εάν θέλεις να αποκαλύψεις κάθε μυστικό που πρέπει να βρεις. Δεν είναι για όλους, βασικά. Οι επιλογές προσβασιμότητας και οι επιλογές δυσκολίας είναι ίσως η μεγαλύτερη και καλύτερη προσθήκη το 2024 από την άποψη του παιχνιδιού, και συνδυάζονται με μερικές περιοχές και ακολουθίες που έχουν επανασχεδιαστεί για να ρέουν με μεγαλύτερη συνοχή δημιουργώντας ένα System Shock που δίνει πραγματικά στους νεοφερμένους ευκαιρία να προσαρμόσουν περισσότερα πράγματα.
Τώρα μπορείτε να επιλέξετε τις επιλογές δυσκολίας σε τέσσερις κατηγορίες. Μάχη, αποστολή, Cyber και παζλ. Στη συνέχεια κάθε κατηγορία μπορεί να μεταφερθεί σε εύκολες, κανονικές και σκληρές λειτουργίες, επιτρέποντάς σας να προσαρμόσετε την πολυπλοκότητα ενός από τα παζλ κουτιού διασταύρωσης του παιχνιδιού, για παράδειγμα, να κάνετε τους εχθρούς δυσκολότερους ή πολυάριθμους ή ακόμα και να αλλάξετε τη δυσκολία της αποστολής για να έχετε μόλις πέντε ώρες για να νικήσετε τον SHODAN σε μια διαδρομή που μυρίζει θάνατο. Ειδικά με το τελευταίο καλή τύχη!
Παίζοντας με τις επιλογές του παιχνιδιού, καταφέραμε να βρούμε μια καλή ισορροπία, αφήνοντας την πτυχή του παζλ των πραγμάτων όσο το δυνατόν πιο σκληρή, ενώ μειώνουμε τις αντιπαραθέσεις. Οι αντιπαραθέσεις εξακολουθούν να είναι διασκεδαστικές, παρεμπιπτόντως, μην μας παρεξηγείτε, οι σάιμποργκ που περιπολούν τον σταθμό είναι βάναυσοι τραμπούκοι, καθάρματα που θα σας την μπουμπουνίσουν στην πλάτη. Είναι επίσης φανταστικά στριμωγμένοι και πολύ διασκεδαστικό να εκραγούν σε μικροσκοπικά κόκκινα εντόσθια αλλά είναι επίσης ένα πραγματικό αδύναμο σημείο του παιχνιδιού. Είναι ανδρείκελα, βλέπετε, δεν έχουν σχέδια για κάποιους πλευρικούς ελιγμούς. Ως αποτέλεσμα, έχετε μάλλον απλοϊκές αντιπαραθέσεις από στρατηγική άποψη. Ακόμα σκληρό, και ακόμα διασκεδαστικό λόγω του γεγονότος ότι οι πτυχές τρόμου επιβίωσης του παιχνιδιού κάνουν τη διατήρηση πυρομαχικών/υγείας την μεγαλύτερη προτεραιότητα, δίνοντας έτσι ιδρωμένη ένταση σε κάθε κομμάτι, αλλά αναμφίβολα απλοϊκή σε σύγκριση με άλλα παραδείγματα του είδους.
Αυτό το ριμέικ κολλάει πολύ καλά στην αρχική διάταξη και τον κύκλο παιχνιδιού αλλά φέρνει έναν τόνο εξαιρετικών εκσυγχρονισμών μαζί του ακόμη και πέρα από αυτές τις φανταχτερές νέες επιλογές δυσκολίας. Στα γραφικά το Nightdive έχει κολλήσει συναρπαστικά στην αρχική του εμφάνιση, αλλά έχει διακοσμηθεί έξυπνα καθώς του δόθηκε κάθε λογής φανταχτερά εφέ φωτισμού, σκιές, αντανακλάσεις και όλα αυτά τα φαντεζί πράγματα. Τίποτα δεν φαίνεται παράταιρο, απέφυγαν από το να πάνε πολύ μακριά ή να το αλλάξουν πάρα πολύ και το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι που είναι αμέσως πλήρως ριζωμένο στη δική του ιστορία και μύθους, ενώ ταυτόχρονα αποδεικνύεται άψογο από την άποψη της τρέχουσας μοντέρνας αισθητικής.
Αυτό είναι το πραγματικό point αυτού του ριμέικ! Διασφαλίζει ότι ένα πραγματικά υπέροχο παλιό παιχνίδι θα απελευθερωθεί από τα δεσμά του χρόνου και θα χρησιμεύσει ως μια περιπέτεια που είναι εύκολα εύπεπτη ακόμη και από τους πιο σύγχρονους καταναλωτές. Το Nightdive το κατάφερε! Τα γραφικά είναι μια χαρούμενη συγχώνευση ρετρό/μοντέρνου, ο ήχος, το soundtrack και όλα τα μάτια και τα αυτιά είναι 100% πετυχημένα. Το SHODAN, το πιο σημαντικό ίσως, εξακολουθεί να είναι μια τρομακτική παρουσία που πρέπει να καταστρέψετε δεν έχει μειωθεί από το πέρασμα του χρόνου ή από αυτήν την άριστη επανεπεξεργασία.
Εν κατακλείδι
Το System Shock Remake είναι άλλο ένα υπέροχο έργο από τα Nightdive Studios. Αυτή είναι μια επιστροφή σε ένα σημαντικό κλασικό που διατηρεί επιμελώς όλα όσα είναι τόσο αγαπημένα για το πρωτότυπο του 1994, ενώ προσφέρει στους σύγχρονους παίκτες μια εμπειρία που μπορούν να παίξουν και να απολαύσουν άνετα. Καθορίζει την αποστολή να κάνει αυτό το masterclass διαστημικής επιβίωσης ζωτικής σημασίας για άλλη μια φορά και είναι κάτι που πρέπει να παίζετε όλη την ημέρα όταν φαίνεται και παίζει τόσο όμορφα όσο στο Xbox. Αν δεν υπήρχαν μερικοί εχθροί που είναι “εγκεφαλικά νεκροί” θα μιλάγαμε για ένα τέλειο σκορ.