
Το κλείσιμο του Xbox έχει φημολογηθεί αρκετές φορές ειδικά μετά το κακό ξεκίνημα που είχε το Xbox One σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του. Μάλιστα παρά την επιστροφή που έκανε η εταιρεία μετά την κυκλοφορία του Xbox Game Pass, και αργότερα με την κυκλοφορία του Xbox Series X|S φαίνεται ότι η Microsoft συνέχισε να αμφιβάλλει για την αξιοπιστία της εταιρείας.
Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε διαβάσει πώς ορισμένοι από τους επενδυτές της Microsoft είχαν ζητήσει το κλείσιμο του Xbox. Ωστόσο, αυτό που ίσως δεν ήταν γνωστό μέχρι τώρα είναι ότι ο ίδιος ο Satya Nadella εξέτασε αυτό το ενδεχόμενο το 2021. Αυτό έχει αναφερθεί από το Theinformation , όπου έφτιαξαν ένα άρθρο που εξηγεί τις λεπτομέρειες μιας από τις πιο περίπλοκες καταστάσεις στο επιχειρηματικό μοντέλο της Microsoft.
Ο Nadella προφανώς βρέθηκε αντιμέτωπος με μια επιλογή: είτε να κλείσει εντελώς την επιχείρησή του στα τυχερά παιχνίδια ή να αποκτήσει μεγάλα στούντιο για να αυξήσει τις συνδρομές για την υπηρεσία Xbox Game Pass του. Αυτό που συνέβη είναι πλέον ιστορία: η Microsoft ξόδεψε 7 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια χρονιά για να αγοράσει την Bethesda και μερικά χρόνια αργότερα, επένδυσε 75,4 δισεκατομμύρια δολάρια στην Activision Blizzard.
Με αυτές τις επενδύσεις, η πρόθεση να κλείσει το Xbox εξαφανίστηκε εντελώς από το μυαλό του CEO της Microsoft και αναζητούσε ξεκάθαρους στόχους. Εκτός από την ενίσχυση των συνδρομών Xbox Game Pass, η Nadella σκόπευε να προσελκύσει προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών για να νοικιάσουν τους διακομιστές τους στο Azure cloud . Ωστόσο, η κίνηση δεν λειτούργησε καλά από αυτή την άποψη, καθώς η Activision δεν χρησιμοποιoύσε Azure servers πριν από τη συμφωνία και σήμερα εξακολουθεί να νοικιάζει servers από το Google Cloud και Amazon Web Services.
Τέλος, ο πιο ξεκάθαρος στόχος της Microsoft σχετίζεται με τον αριθμό των συνδρομητών του Xbox Game Pass, κάτι που έχει αναφερθεί και στο παρελθόν. Η στρατηγική της εταιρείας είναι σαφής ότι η συνδρομητική υπηρεσία πρέπει να φτάσει τα 100 εκατομμύρια συνδρομητές μέχρι το 2030. Ωστόσο, δεδομένου του ρυθμού ανάπτυξης της υπηρεσίας από το 2020, σήμερα χαρακτηρίζεται ως ένας δύσκολος στόχος να επιτευχθεί, καθώς θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση 40% ετησίως να καθιερωθεί σε σύγκριση με αυτό που φαίνεται αυτή τη στιγμή.
Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στο μέλλον, ωστόσο, η στρατηγική της εταιρείας να φέρει τα παιχνίδια της σε άλλες πλατφόρμες μπορεί να είναι η τελική οικονομική ώθηση που χρειάζονται εάν δεν εκπληρώσουν τους δηλωμένους στόχους τους.