Κατηγορίες:

Είναι αρχές της δεκαετίας του 2000 και ένα παιχνίδι που περιμένατε με νευρικότητα μόλις έφτασε στα ράφια οπότε βγαίνετε στο δρόμο και αναμένετε στη σειρά για να πραγματοποιήσετε μία αγορά φυσικών παιχνιδιών το συντομότερο δυνατό. Το 2023 ωστόσο, τα φυσικά αντίγραφα παιχνιδιών αρχίζουν να μην είναι τόσο δημοφιλή και να επισκιάζονται από τη δημοτικότητα και την ευκολία των ψηφιακών πωλήσεων. Διαβάστε παρακάτω καθώς βυθιζόμαστε στην πραγματικότητα που έρχεται νωρίτερα από ποτέ, το τέλος των πωλήσεων φυσικών παιχνιδιών.

Πωλήσεις φυσικών παιχνιδιών.


Η παλαιότερη μορφή ψηφιακής διανομής βιντεοπαιχνιδιών εκτός φυσικά των επίσημων εταιρειών ήταν τα γνωστά σε ολους μας videoclub όπου μπορούσαμε να νοικιάσουμε βιντεοπαιχνίδια για λίγες μέρες. Από τότε, φυσικά, η ψηφιακή αγορά βιντεοπαιχνιδιών και συναφών προϊόντων, όπως το περιεχόμενο με δυνατότητα λήψης (DLC), έχει γίνει πολύ πιο εύκολη σε όλες τις πλατφόρμες παιχνιδιών. Αν και σίγουρα, έχουν γίνει συζητήσεις σχετικά με την άνοδο των πωλήσεων ψηφιακών παιχνιδιών, δεν υπήρξαν πολλές αποφάσεις που να μπορούν να αποδείξουν αυτήν την τάση του κλάδου, δηλαδή μέχρι τώρα.

Νωρίτερα αυτό το μήνα μια από τις μεγαλύτερες αλυσίδες στο Ηνωμένο Βασίλειο ανακοίνωσε ότι δεν θα πουλά πλέον φυσικά αντίγραφα παιχνιδιών. Σε μια απόφαση να ευνοήσει την «ψηφιακή ψυχαγωγία», τα 2800 καταστήματά της ξαφνικά δεν φιλοξενούν κανένα παιχνίδι εκτός από κουπόνια ψηφιακών καταστημάτων (π.χ.: PSN, Xbox Live, Nintendo Live, Steam Points κ.λπ.). Πολλοί συνδέουν αυτή την απόφαση με το γεγονός ότι τον Μάιο του 2023, το GameStop έκλεισε και τα 35 καταστήματα στην Ιρλανδία. Το ίδιο έχει ξεκινήσει να γίνεται και στην Αμερική με την απόφαση της Best Buy. Συνολικά, φαίνεται να υπάρχει μια τάση προς την αγορά ψηφιακών παιχνιδιών! Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους αριθμούς για να κατανοήσουμε την έκταση της διαφοράς μεταξύ ψηφιακών και φυσικών παιχνιδιών.

Physical Game vs Digital Stats

Λαμβάνοντας υπόψη τον τεράστιο αριθμό απόψεων και στατιστικών στοιχείων για το θέμα, συγκεντρώσαμε μερικά από τα πιο σημαντικά σημεία ως εξής με πηγές αναφοράς:

  • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, Ιούνιος 2023, μόνο το 18% των παιχνιδιών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις πωλήθηκαν σε φυσική μορφή (Πηγή: GamesIndustry).
  • Μέχρι το 2028, η πλειοψηφία των παιχνιδιών θα είναι διαθέσιμα μόνο σε ψηφιακή μορφή (Πηγή: Mat Piscatella, αναλυτής στο Circa σχετικά με την κυκλοφορία του Alan Wake).
  • Σύμφωνα με την EA, κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία, οι πωλήσεις ήταν 20% φυσικές και 80% ψηφιακές (Πηγή: EA).
  • Σύμφωνα με την Capcom οι πωλήσεις ήταν 10% φυσικές και 90% ψηφιακές (Πηγή: Capcom).
  • Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι ψηφιακές πωλήσεις ξεπέρασαν αριθμητικά τις φυσικές πωλήσεις για πρώτη φορά (Πηγή: Polygon).
  • Από το 2019, οι ψηφιακές πωλήσεις της Nintendo αυξήθηκαν κατά 104,9% (Πηγή: Nintendo).
  • Επιπλέον να πούμε ότι οι κονσόλες επόμενης γενιάς προσφέρουν επιλογές που εξαλείφουν την ανάγκη για Physical παρουσία.

Ναι ο μεγαλύτερος παράγοντας στον οποίο πολλοί έσπευσαν να πηδήξουν σε αυτό το κομμάτι είναι η πανδημία και σίγουρα το να ξοδεύαμε πολύ χρόνο κλεισμένοι στα σπίτια μας και μακριά από καταστήματα προκάλεσε την άνοδο στις ψηφιακές πωλήσεις! Ναι συνδέεται με αυτήν την τάση αλλά η πλειονότητα των στατιστικών δείχνουν ότι η πανδημία επιτάχυνε την τάση.

Physical εναντίον Digital Sales – Μια Σύγκριση


Λοιπόν, εάν οδεύουμε πραγματικά προς αυτόν τον δρόμο, θα πρέπει να απαριθμήσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτής της διαδρομής. Λοιπόν, ας συζητήσουμε μερικά από τα πλεονεκτήματα της μετάβασης προς την πιθανή πώληση παιχνιδιών μόνο για ψηφιακή χρήση:

  • Accessibility – ήταν πάντα ένα πλεονέκτημα των φυσικών παιχνιδιών, αγοράστε τα οπουδήποτε και οποτεδήποτε. Επίσης, τα VPN παρέχουν πρόσβαση σε καταστήματα σε άλλες περιοχές, δίνοντας πρόσβαση σε περιεχόμενο που δεν είναι γεωγραφικά διαθέσιμο.
  • Install – δυστυχώς, πολλά σύγχρονα παιχνίδια, ειδικά για κονσόλες επόμενης γενιάς, έχουν επιλέξει μια προσέγγιση δύο δίσκων λόγω του μεγέθους των αρχείων του παιχνιδιού. Οι ηλεκτρονικές αγορές απλοποιούν τη διαδικασία εγκατάστασης σε σύγκριση με αυτό.
  • Χώρος – δεν μπορείτε να σπάσετε ή να γρατζουνίσετε τα ψηφιακά παιχνίδια, βρίσκονται στη βιβλιοθήκη σας προστατευμένα από τον κωδικό πρόσβασής σας και μπορούν να απεγκατασταθούν εάν δεν τα παίζετε αυτήν τη στιγμή.
  • Cross-Platform – εάν έχετε πολλές συσκευές μπορείτε να συγχρονίσετε τη βιβλιοθήκη παιχνιδιών σας χωρίς πρόβλημα για παράδειγμα, εάν έχετε ένα Nintendo Switch για το σπίτι και ένα Nintendo Switch Lite όταν ταξιδέυετε.
  • Ευκολία – η αγορά ενός ψηφιακού παιχνιδιού είναι τόσο εύκολη όσο μερικά κλικ, με ταχύτητες λήψης που σχετίζονται με την ποιότητα του διαδικτύου σας
  • Πωλήσεις – οι ψηφιακές πωλήσεις, όπως οι εποχιακές εκπτώσεις είναι συνηθισμένες, ειδικά όταν ένα παιχνίδι είναι λίγο παλιό, με αποτέλεσμα γενναίες μειώσεις τιμών αλλά και προσφορές σε DLC η κάποιο extra content.
  • Περιβάλλον – λιγότερα φυσικά αντίγραφα έχουν ως αποτέλεσμα λιγότερα απόβλητα που συνολικά είναι καλύτερα για το περιβάλλον (πλαστικό, χαρτί κτλπ)
  • Τα ψηφιακά παιχνίδια δεν αποτελούν κίνδυνο πνιγμού για τα μικρά παιδία ( αν δεν το ξέρατε, η Nintendo έκανε τα cardidge Switch στη γεύση για να αποτρέψει οποιαδήποτε μορφή κατάποσης.

Τώρα, φυσικά, υπάρχουν μειονεκτήματα της εξαφάνισης των physical games:

  • Συλλογή – Συλλεκτικά είδη και συσκευασίες ειδικής έκδοσης ήταν πάντα ένα σπάνιο εμπόρευμα για τον επενδυμένο παίκτη. Τώρα με τις ψηφιακές πωλήσεις, τέτοια προϊόντα θα είναι λιγότερο κοινά. Επιπλέον, η συλλογή σωματικών παιχνιδιών είναι ένα χόμπι για πολλούς που θέλουν να επιδείξουν τη συλλογή τους.
  • Συναλλαγές/Ανταλλαγές– πολλές φορές υπάρχει η πώληση/ανταλλαγή των παιχνίδια που τελείωσαμε για να αγοράσουμε νέα παιχνίδια. Δυστυχώς, με τα ψηφιακά παιχνίδια δεν υπάρχει συνήθως τρόπος να πουλήσετε ή να πάρετε πίσω κάποια χρήματα αφού παίξετε πέρα ​​από το σημείο να πληροίτε τις προϋποθέσεις για επιστροφή χρημάτων.
  • Μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο – η απαίτηση σύνδεσης στο Διαδίκτυο για πρόσβαση στα παιχνίδια σας μπορεί να είναι απογοητευτική κατά περιόδους, ειδικά όταν βρίσκεστε εν κινήσει, εκεί είναι η ευκολία των παιχνιδιών εκτός σύνδεσης (αν και αυτό αρκετές φορές μπορούμε να το ξεπεράσουμε home console/offline mode).
  • Ιδιοκτησία – όταν αγοράζετε ένα ψηφιακό παιχνίδι, αγοράζετε την άδεια χρήσης του λογισμικού της εταιρείας και δεν γίνεστε αποκλειστικός κάτοχος ενός δίσκου. Τεχνικά, ανά πάσα στιγμή οι έμποροι λιανικής παιχνιδιών μπορούν να ανακαλέσουν την άδειά σας σκόπιμα ή λόγω κάποιου χακαρίσματος ή διακοπής υπηρεσιών όπως το Steam αλλά όπως είδαμε και παλιότερα σε περίπτωση που κλείσει ένα online μαγαζί/πλατφόρμα κάποιο άλλο τα εξαγοράζει και συνεχίζει η διάθεση του.

Γενικά και σε αυτές τις λίγες γραμμές είναι όλα όσα γνωρίζουμε για αυτήν την πρόσφατη τάση πίσω από τις πωλήσεις παιχνιδιών. Ας δούμε αν μέχρι το 2028, οι πωλήσεις φυσικών εκδόσεων θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν ή ακόμα και εάν υπάρχουν πόσο θα είναι το μερίδιο τους στην αγορά.

Καμία αντίδραση ακόμα!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *